Autoritățile lituaniene vor să limiteze afluxul de străini prin noi reglementări care să stabilească numărul permiselor de ședere și de muncă dintr-un an calendaristic la maximum 1,4% din populația permanentă a țării. Dacă populaţia este de 2,8 milioane de oameni, maximum 39.000 de imigranţi din afara UE ar primi permise de ședere și de muncă.

Propunerea guvernului lituanian a provocat agitație în industria transportului local. După cum au calculat transportatorii lituanieni, ei vor rămâne fără şoferi şi vor fi obligaţi să-și reducă flota. Potrivit 40ton.net, Asociația Lituaniană a Transporturilor (LVS) și-a exprimat imediat opoziția categorică față de modificarea reglementărilor, reamintind importanța uriașă a transporturilor pentru economia națională (13% din PIB).

Decizia guvernului lituanian poate avea impact semnificativ şi asupra companiilor poloneze de transport. Pe de o parte, întreruperea fluxului de şoferi ieftini ar putea împiedica dezvoltarea întreprinderilor lituaniene, limitând concurența. Pe de altă parte, dacă lituanienii nu pot angaja șoferi acasă, ei vor reînregistra și mai multe camioane în Polonia, ceea ce ar putea afecta piața poloneză de transport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut