Autoritățile lituaniene vor să limiteze afluxul de străini prin noi reglementări care să stabilească numărul permiselor de ședere și de muncă dintr-un an calendaristic la maximum 1,4% din populația permanentă a țării. Dacă populaţia este de 2,8 milioane de oameni, maximum 39.000 de imigranţi din afara UE ar primi permise de ședere și de muncă.
Propunerea guvernului lituanian a provocat agitație în industria transportului local. După cum au calculat transportatorii lituanieni, ei vor rămâne fără şoferi şi vor fi obligaţi să-și reducă flota. Potrivit 40ton.net, Asociația Lituaniană a Transporturilor (LVS) și-a exprimat imediat opoziția categorică față de modificarea reglementărilor, reamintind importanța uriașă a transporturilor pentru economia națională (13% din PIB).
Decizia guvernului lituanian poate avea impact semnificativ şi asupra companiilor poloneze de transport. Pe de o parte, întreruperea fluxului de şoferi ieftini ar putea împiedica dezvoltarea întreprinderilor lituaniene, limitând concurența. Pe de altă parte, dacă lituanienii nu pot angaja șoferi acasă, ei vor reînregistra și mai multe camioane în Polonia, ceea ce ar putea afecta piața poloneză de transport.