În ultimii ani, mulți transportatori polonezi sau lituanieni au recrutat șoferi din Ucraina și Belarus. Astăzi, însă, urmează un alt trend, deoarece multe companii trebuie să atragă muncitori din Asia Centrală. De aici și acordul fără precedent pe care guvernul uzbec l-a încheiat cu asociația lituaniană de transport Linava.

Ca parte a acestei inițiative comune, în capitala Uzbekistanului este înființat un centru special de pregătire a șoferilor de camion. Uzbecii vor obține acolo calificările necesare pentru a lucra în Lituania și le vor fi pregătite o serie de formalități, precum permise de muncă sau conturi bancare UE pentru încasarea plăților. Datorită acestui fapt, primii uzbeci pregătiți să lucreze în Europa urmează să ajungă în Lituania înainte de sfârșitul acestui an.

Întregul proiect este supravegheat, printre altele, de Ministerul Transporturilor din Uzbekistan. Asociațiile industriale din Lituania și Uzbekistan au ajuns, de asemenea, la un acord în această privință – se pare că autoritățile uzbece au văzut beneficiile de a-și trimite șoferii să lucreze în transportul UE. Acest lucru poate fi argumentat cu motive economice, deoarece majoritatea șoferilor probabil își vor întreține familiile trimițând de la distanță fonduri în Uzbekistan. Pregătirile pentru proiectul de mai sus au durat zece luni.

Acesta nu este însă un caz izolat, proiecte similare având şi unii transportatori din Polonia. Există companii private care recrutează șoferi de exemplu din Kârgâzstan. În timp ce sunt încă în Asia, ei le verifică abilitățile candidaților și organizează formarea inițială și formalitățile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare