În primele șase luni ale lui 2024, industria maritimă a înregistrat 264 de nave noi, cu o capacitate totală de 1,6 milioane TEU, cu o creștere notabilă față de anul precedent. Această extindere a livrărilor a menținut reciclarea navelor la un nivel minim, doar 36 de nave, însumând 51.000 TEU, fiind reciclate ca urmare a creșterii robuste a volumului de marfă și a redirecționării rutelor de transport prin Capul Bunei Speranțe.
În ciuda acestui aflux, armatorii au comandat încă 63 de nave în cursul anului, cu livrare până în 2028 și o medie anuală de 1,5 milioane TEU estimată între 2025 și 2027. Segmentul 12.000 – 17.000 TEU a cunoscut cea mai rapidă expansiune, reprezentând acum 22% din flotă. Acest segment, care a fost esențial în creșterea din 2022 și 2023, urmează să își continue dominația, cuprinzând peste 50% din capacitatea la comandă. În schimb, navele mai mari de 17.000 TEU, care au condus la creșterea din 2015 până în 2021, constituie acum o parte mai mică a registrului de comenzi, deoarece constrângerile operaționale ale acestor nave mai mari își limitează utilitatea la căile comerciale specifice dintre Asia și Europa.
Având în vedere că se așteaptă o capacitate a flotei de containere care să depășească 30 de milioane TEU până la sfârșitul lui 2024 și încă 4,3 milioane TEU anticipate din registrul de comenzi actual până la sfârșitul lui 2027, industria ar putea vedea o majorare a reciclării navelor pentru a echilibra creșterea flotei, mai ales dacă rutele tradiţionale prin Marea Roşie şi Canalul Suez redevin viabile.