În cadrul reuniunii regionale din Kayseri, Çetin Nuhoğlu, președintele Asociației Internaționale a Transportatorilor din Turcia (UND), a declarat că dezvoltarea Turciei este echivalentă cu potențialul exporturilor sale, mai ales acum, când încă din timpul pandemiei, europenii şi-au mutat  majoritatea comenzilor din Orientul Îndepărtat în Turcia. „Dacă Europa cumpăra 100 de unități de mărfuri din Orientul Îndepărtat, acele unități au scăzut astăzi la 80. Dacă înainte cumpăra 100 de unități din Turcia, acestea cresc acum la 120 de unități. Prin urmare, s-a înregistrat o creștere uriaşă a transporturilor Turciei către Europa, adică o majorare de 37% a tuturor transporturilor rutiere. Dacă întărim sectorul logistic și mai tare, dacă niciunul din camioanele noastre nu așteaptă în Kapıkule, atunci potențialul de export va fi mai proeminent. Există o creștere foarte clară în Orientul Îndepărtat, în Rusia, dar cel mai important, în ţările Uniunii Europene.”

Explicând că logistica este elementul „cel mai important”, după turism, în exporturile de servicii din Turcia, Nuhoğlu a continuat: „nu transportăm doar mărfurile de export ale Turciei. Pe de o parte, transportăm mărfurile Europei în Iran şi exportăm servicii. Turismul este cel mai mare export de servicii din Turcia, iar logistica e pe locul secund. Logistica este domeniul care are cea mai importantă contribuție la dezvoltarea Turciei. În fiecare zi, aproximativ 4.500 de camioane trec granița Turciei, iar mărfurile noastre de export sunt transportate în întreaga lume. Dintre acestea, 2.000 de camioane merg în Europa, pentru că aproximativ 50% din exporturile noastre sunt către Europa. Transportatorii rutieri turci asigură 47% din exporturile către Europa, iar acest aspect este foarte important.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut