Prejudiciile economice cauzate de întârzierile în transportul de mărfuri pe şosele, căi navigabile și căi ferate au ajuns la un nivel record în 2022, de 1,7 miliarde de euro. Camioanele petrec mult timp în ambuteiaje, trenurile trebuie să facă față unei capacități feroviare limitate, iar navele de interior așteaptă în fața ecluzelor din cauza problemelor de întreținere și de capacitate. Pe baza studiilor efectuate de Panteia, Alianța pentru Logistică din Olanda îi cere acum guvernului să implementeze Programul Multianual pentru Infrastructură, Amenajare a Teritoriului și Transport (MIRT) cât mai rapid posibil.
Alianţa olandeză solicită acest lucru pentru ca elementul de cost pentru transportul mărfurilor să nu devină și mai mare în viitor. „Pe coridoarele importante de transport de marfă, există blocaje pe drumuri, căi ferate și de navigaţie. De aceea, trebuie să investim în continuare în toate modurile de transport”, spune Elisabeth Post, președintele Alianței Logistice. „A nu investi nu este o opțiune, deoarece costă economia olandeză 1,7 miliarde de euro pe an.”
Potrivit TTm.nl, din cauza problemei azotului, construirea noii infrastructuri a fost amânată. Prin urmare, ministrul Infrastructurii, Mark Harbers, a anunțat în martie că resursele și capacitatea disponibile vor fi folosite doar pentru proiecte de întreținere. Însă, studiile arată că, pe lângă investițiile în întreținere, nevoia de ajustări și de extinderi a infrastructurii rămâne la fel de mare ca întotdeauna.