În cadrul Masterului în logistica și managementul lanțurilor de aprovizionare din cadrul Universității Florida, cu care colaborează FM Logistic, directorul de resurse umane și comunicare al FM Logistic Iberia a vorbit despre locurile de muncă din sectorul logistic. Acesta a explicat că aceste locuri de muncă vor continua să crească, iar noile generații vor dori să lucreze în companii responsabile. „Din acest motiv, acele companii din sector care sunt capabile să demonstreze că durabilitatea ecologică și socială se află în ADN-ul lor, vor fi atractive pentru noile generații, chiar și pentru profesioniștii care nici măcar nu au luat în calcul viitorul în acest sector.“

El a explicat că logistica este sectorul care oferă mai multe posibilități de dezvoltare, cu o multitudine de poziții. În plus, posibilitate de instruire a profesioniştilor nu va fi găsită în alte sectoare. „FM Logistic caută întotdeauna specialiști în transport și distribuție; în proiecte logistice și poziții legate de IT, tehnologie și inovație. Iar în ultimii ani, a întărit și echipele în dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea continuă.“

Înainte de pandemie, un milion de oameni lucrau în logistică, potrivit datelor Foro Logística. În pandemie s-au pierdut 100.000 de locuri de muncă (mai 2020), dar acum aproape că acestea s-au recuperat, ajungând la 950.000 de lucrători activi. Însă, în loc să vorbească despre competențe, Jorge Rodríguez preferă să vorbească despre comportamente observabile, atitudini, numite mod FM sau stil FM. „În această companie gestionăm după valori, nu după competențe. Fiecare valoare emană o serie de comportamente. Ştiu că nu este corect din punct de vedere politic, dar nu-mi place să vorbesc despre talent. Suntem în era nediscriminării, dar discriminăm pe baza talentului. Companiile recrutează pentru talent, dar cine detectează talentul? Odată ce îl avem, continuăm să îl clasificăm în funcție de potențialul său de dezvoltare pe care cine îl detectează? Următorul pas este să investim în acel talent, să-l instruim și astfel obținem calitatea de proprietar al talentului. Și să creăm formule pentru a-l reține. Îmi imaginez un prizonier când aud aceste expresii. Cred că această abordare este greșită.“

Jorge Rodríguez propune o altă abordare. „În primul rând, toată lumea are talent; talentul se învață și se lucrează. Deci încercăm să creăm structuri de învățare în organizația noastră.“ Acesta a explicat că învățarea nu este acea pregătire în care elevul este un subiect pasiv, ci este ceva mult mai durabil în timp. Astfel este nevoie să se combine teoria cu practica, iar compania colaborează în acest sens cu instituțiile de învățământ. „Suntem un actor relevant în dezvoltarea economică și socială oriunde ne-am afla, iar acest lucru este fundamental pentru noi; de aici și importanța acestor colaborări locale.“

Jorge Rodríguez Lopesino a mai comentat că oamenii sunt foarte importanți în strategia de creștere a FM Logistic. Cu peste 1.000 de angajați în Iberia, Spania a înregistrat cel mai mare avans al veniturilor pentru grup (22%).

Această strategie de creștere a companiei, așa cum a explicat Jorge Rodríguez, se bazează pe 5 axe fundamentale: un angajament hotărât pentru comerțul electronic, pentru logistica urbană, angajament pe dezvoltarea durabilă, o viziune cuprinzătoare a transportului și ceva numit „reîncântarea clientului“, adică o strategie pentru ca un client să se îndrăgostească din nou de logistică.

În ceea ce privește valoarea oamenilor din aceste linii strategice, Jorge Rodríguez Lopesino subliniază că la FM Logistic oamenii sunt cei care construiesc brandul. „Îmi place conceptul de branding al oamenilor. De fapt, de fiecare dată ne diferențiem mai mult, tratând bine oamenii. Cea mai bună politică de resurse umane pe care o puteți face este să tratați bine oamenii.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut