Regiunea Lombardia a lansat programul „Training to Hire“, cu o alocare inițială de cinci milioane de euro pentru formarea și recrutarea lucrătorilor calificați, respectiv a șoferilor de vehicule industriale. Începând cu 26 iulie 2021, companiile pot depune o cerere de acces la finanţare, destinată angajării persoanelor care nu au fost angajate timp de cel puțin treizeci de zile, cu condiția ca înainte sau după angajare să frecventeze un curs de formare pentru a-şi completa abilitățile lipsă.

Instrumentele activate de program includ o contribuție pentru formare, una pentru angajare și una pentru cercetarea și selecția personalului. Valoarea maximă a contribuției pentru fiecare nou angajat este de 3.000 de euro. Instruirea trebuie să aibă o durată minimă de 40 de ore și să fie asigurată de o companie din lista regională a operatorilor acreditați, cu excepţia licențelor sau a certificărilor specifice (CPC).

Stimulentul financiar se acordă după semnarea contractelor de muncă în Lombardia. Contractul poate fi pe durată determinată sau permanentă pentru cel puțin 12 luni, inclusiv ucenicia, cu normă întreagă sau parțială, cu cel puțin 20 de ore pe săptămână. În cazul rezilierii anticipate care nu depinde de companie, valoarea contribuției va fi recalculată.

Contribuția pentru căutarea personalului efectuată de un organism extern recunoscut de regiunea Lombardia este de 500 de euro per acțiune. Pentru recrutare, condiționată de un curs de formare, contribuția depinde de vârsta persoanei angajate: pentru lucrătorii de până în 54 de ani se acordă 4.000 de euro, iar pentru cei de peste 55 de ani 6.000 de euro, în timp ce pentru femei valorile sunt de 6.000, respectiv 8.000 de euro. O mie de euro se mai acordă în plus companiilor cu mai puțin de cincizeci de angajați. „Lipsa șoferilor italieni, precum și a personalului tehnic specializat, a împins Fai în ultimii ani să promoveze politicile publice de la Bruxelles și în Italia, pentru a acoperi din costul ridicat al cursurilor de formare”, explică Paolo Uggè, președintele Fai Conftrasporto. „Propunerea noastră ne va aduce noi locuri de muncă pentru tineri într-un sector fundamental precum transportul și logistica. Vom solicita ca şi celelalte regiuni să asigure condiții similare celor introduse pentru transportul rutier în Lombardia.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut