Şoferii de camioane, navigatorii și lucrătorii din transportul aerian au suportat carantine, restricții de călătorie și cerințe complexe de vaccinare și testare pentru a putea menține  lanțurile de aprovizionare în mişcare în timpul pandemiei. Însă mulți au ajuns acum la punctul de fierbere, atrage atenţia CNN Business.

Într-o scrisoare deschisă, trimisă miercuri către șefii de stat care participă la Adunarea Generală a ONU, Camera Internațională de Transporturi maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la „prăbușirea sistemului global de transport” în cazul în care guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și prioritatea acestora în a primi vaccinuri recunoscute de OMS. Scrisoarea a fost semnată și de IATA, IRU și ITF, organizaţii care împreună reprezintă 65 de milioane de lucrători în transport la nivel global. „Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și se așteaptă să plece mai mulți ca urmare a tratamentului cu care s-au confruntat în timpul pandemiei, punând lanțul de aprovizionare sub o amenințare mai mare.“

Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor e probabil să se înrăutățească spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii ar putea să nu dorească să se angajeze în noi contracte și să rişte să nu ajungă acasă de Crăciun. Acest lucru va crește presiunea asupra lanțurilor de aprovizionare și ar putea, de exemplu, să înrăutățească provocările actuale din aprovizionarea cu alimente și combustibil în Regatul Unit. „Lanțul global de aprovizionare este fragil și depinde în egală măsură de navigatori ca şi de şoferii de camion. A sosit momentul ca șefii de guverne să răspundă nevoilor acestor lucrători“, a spus Stephen Cotton, secretarul general ITF. „Există oameni care au rămas blocați pe mare de peste un an“, atrag atenţia şi navigatorii. La începutul pandemiei, mulți au fost de acord să își prelungească contractele cu câteva luni pentru a se face aprovizionarea cu alimente, combustibil, medicamente și alte bunuri de consum în întreaga lume.

La vârful crizei din 2020, 400.000 de navigatori nu au putut să-și părăsească navele pentru schimbări de rutină, unii lucrând şi 18 luni după încheierea contractelor inițiale, potrivit ICS.

Deşi aceste cifre s-au îmbunătățit, schimbul echipajelor rămâne o provocare majoră. Unele restricții de călătorie au fost reimpuse ca urmare a variantei Delta, iar lucrătorii din domeniul transportului continuă să se confrunte cu o multitudine de cerințe de vaccinare și testare. Cerințele neconcordante au făcut ca unii navigatori să fie vaccinați de mai multe ori, deoarece unele țări au aprobat doar anumite vaccinuri, spune Guy Platten. „Nu pot înțelege de ce nu avem un standard global“, a declarat acesta pentru CNN Business.

Între timp, distribuția inegală a vaccinurilor la nivel global face ca doar 25-30% dintre navigatori, dintre care mulți sunt din India și Filipine, să fie complet vaccinați.

Testarea este, de asemenea, o provocare. În februarie, Germania a introdus unilateral testarea obligatorie PCR fără scutire pentru șoferii de camioane, conducând țările vecine, inclusiv Italia, la restricții similare. Certificatul digital al UE a mai uşurat de atunci din presiune, dar blocajele rămân. „Șoferii s-au confruntat cu sute de probleme de frontieră și blocaje în pandemie. Șoferii, dar și cetățenii și companiile care depind de mărfurile transportate, plătesc un preț mare pentru restricțiile care nu scutesc lucrătorii din transporturi”, a declarat Umberto de Pretto, secretar general al IRU.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut