Din ianuarie 2023, Lufthansa Cargo va folosi plase noi, mai ușoare, pentru a securiza paleții de marfă. Datorită utilizării unei fibre speciale, noile plase sunt cu peste 50% mai ușoare decât plasele convenționale, ceea ce reduce greutatea fiecărui zbor și, prin urmare, emisiile de CO2. Prin aceasta, compania aeriană de marfă face din nou un pas consistent către o mai mare durabilitate.
Mediul este unul dintre motivele care a determinat Lufthansa Cargo să fie prima companie cu o alegere de acest tip. „Ne-am propus obiectivul ambițios de a reduce la jumătate emisiile noastre de CO2 per kilogram de zbor până în 2030”, spune Dorothea von Boxberg, președintele comitetului executiv și CEO al Lufthansa Cargo AG. „Pentru a realiza acest lucru, trebuie să acționăm pe mai multe fronturi. Fiecare măsură este importantă. Una dintre acestea este reducerea greutății echipamentelor noastre de încărcare.”
CEO-ul a mai precizat că, dacă obiectivul de a deveni neutru CO2 în aviație este programat pentru 2050, „pe teren, vrem să atingem acest obiectiv încă din 2030”.
Noile plase „Pallet Net Zero”, de la AmSafe Bridport, cântăresc între 9 și 11 kg, mai puțin de jumătate dintr-o plasă convențională din fibră de poliester. Forța lor este rezistența ridicată la tracțiune, garantată de o fibră specială, şi fabricarea din materii prime regenerabile. Prin reducerea greutății, Lufthansa Cargo economisește aproximativ 140 de tone de combustibil și 440 de tone de CO2 pe an.