Pentru prima dată după boom-ul dat de coronavirus, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, Maersk a înregistrat pierderi cu divizia sa de transport maritim. Activitățile Ocean ale grupului danez, potrivit Nieuwsblad Transport, au avut ca rezultat un EBIT de minus 27 de milioane de dolari, în timp ce în aceeași perioadă a anului trecut a avut profit de 8,7 miliarde de dolari. Potrivit lui Maersk, este necesar acum să reducă 10.000 de locuri de muncă  din cauza scăderii tarifelor de transport și a cererii slabe pentru transportul containerizat.

Cu excepţia transportului de containere, celelalte divizii ale grupului AP Moller–Maersk au reușit să facă profit, deși s-a observat o tendință de scădere vizibilă şi în divizia Terminal, până la 270 de milioane de dolari, iar EBIT-ul departamentului de Logistică & Servicii aproape s-a înjumătățit, la 136 milioane USD.

În ceea ce privește previziunile anuale, Maersk raportează că nu s-a schimbat nimic în prognoza EBIT între 3,5-5 miliarde de dolari și a EBITDA de 9,5-11 miliarde USD, dar crede că „rezultatele vor fi la limita de jos”.

Cifrele mici sunt în conformitate cu așteptările în condiții dificile de piață, cu rate departe de vârful din 2022. Potrivit Maersk, piața este „testată de creșterea capacității”. În transportul de containere, au fost comandate multe nave mari, în timp ce nu există suficientă marfă. „Industria se confruntă cu o nouă normalitate, caracterizată prin cerere redusă, prețuri din nou în conformitate cu nivelurile istorice și presiunea inflaționistă asupra costurilor. Din vară, am observat supracapacitate în majoritatea regiunilor, ceea ce a dus la scăderi de preț, dar nu şi la o creștere vizibilă a casării navelor. Având în vedere vremurile dificile care urmează, am accelerat diferite măsuri de control al costurilor și cash-ului pentru a ne proteja performanța financiară”, spune Vincent Clerc, CEO al Maersk. Dintre aceste măsuri, reducerea a 10.000 din cele 110.000 de locuri de muncă atrage atenția. O mare parte a acestei operațiuni a fost deja finalizată: conform grupului danez, aproximativ 6.500 de posturi au fost deja eliminate în acest an. Alte 2.500 de locuri de muncă vor dispărea până la sfârşitul anului, restul urmând să plece în cursul anului viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut