APM Terminals (APMT), deținută de AP Moller-Maersk, își retrage afacerile din Rusia, odată cu cesionarea cotei de 30,75% din Global Ports Investments (GPI), cel mai mare operator de terminale de containere din Rusia.

GPI deține și operează terminale maritime de containere și polivalente în Rusia, cu patru pe Marea Baltică și unul în portul Vostochny din Orientul Îndepărtat, precum și terminalul interior din Yanino Logistics Park, lângă Sankt Petersburg. De asemenea, operează terminale de containere în Finlanda, în porturile Helsinki și Kotka, sub subsidiara Multi-Link Terminals.

Partenerul APMT, Delo Group, cumpără cota de 30,75% din afacere, devenind astfel proprietarul majoritar, deși Maersk a spus că termenii cesionării includ capacitatea APMT de a reintra în parteneriat cu Delo în viitor. Deocamdată, însă, APMT a spus că nu va mai fi implicată în nicio operațiune în Rusia și nu va mai avea active în țară. Delo este una dintre cele mai mari companii de logistică și expediție de marfă din Rusia. „Suntem încântați că am încheiat această tranzacție conform planului, cu partenerul Delo, permițându-ne să ieșim ordonat din GPI, în conformitate cu decizia noastră de a întrerupe activitățile în Rusia”, a declarat Keith Svendsen, CEO APMT.

APMT a achiziționat pachetul de acțiuni la Global Ports Investments încă din 2012, dar și-a anunțat cesionarea planificată a afacerii după invadarea Ucrainei de către Rusia.

În luna martie, Maersk a încetat să accepte rezervări către și dinspre porturile maritime rusești, a suspendat rezervările aeriene către și dinspre țară și a oprit rezervările feroviare în ambele direcții între Europa și Asia.

În același timp, Maersk a semnat un acord cu Autoritatea pentru Dezvoltarea Investițiilor din Malaezia (MIDA) pentru a stimula investițiile în infrastructura logistică și pentru a contribui la creșterea și dezvoltarea lanțului de aprovizionare din țară și pentru a-l transforma într-un hub logistic regional în Asia de Sud-Est. Maersk va colabora cu MIDA pentru a atrage investiții „de înaltă tehnologie și de mare impact” în sectoare precum auto, electronice și mașini și echipamente, printre altele. „Poziția geostrategică a țării a făcut din aceasta un centru natural”, a spus Goh Hean Chun, directorul general al Maersk Malaysia, citat de Automotive Logistics. „Prin îmbunătățirea în continuare a puterii logistice a Maersk, vom contribui la creșterea și dezvoltarea sectorului lanțului de aprovizionare din Malaezia.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut