Sealand, subsidiară a companiei Maersk specializată în logistică intra-europeană, lansează un nou produs feroviar din Spania către Marea Britanie, special conceput pentru mărfuri sensibile la temperatură, cum ar fi fructele și legumele. Noua opțiune de transport este adaptată pentru produsele proaspete spaniole, are capacitate flexibilă și va avea inițial trei plecări săptămânale de la terminalul Valencia la terminalul Barking din estul Londrei. Spre sud, din Marea Britanie înapoi în Spania, trenurile vor transporta şi alte tipuri de mărfuri.

După testele de succes din septembrie, cu feedback pozitiv al clienților, plecările regulate vor începe la sfârșitul lunii octombrie, la timp pentru sezonul de vârf pentru exporturile de fructe și legume din Spania. Peste 90% din aceste exporturi se îndreaptă spre nord, rezultând până la 1.400 de camioane zilnic care trec granița de nord a Spaniei către principalele piețe din Marea Britanie, Franța, Benelux, Germania și Scandinavia. „Noul produs rezolvă câteva provocări cu care se confruntă clienții de transport frigorific din Spania atunci când exportă. În primul rând, mulți retaileri mari doresc să reducă amprenta de carbon a produselor pe care le vând. În al doilea rând, există o lipsă predominantă de șoferi de camion, ceea ce înseamnă că în prezent transportul rutier transfrontalier este adesea limitat și nefiabil. În al treilea rând, capacitatea și calitatea drumurilor principale sunt limitate, ceea ce duce la congestionare. Transportul nostru feroviar îi face pe exportatorii spanioli să fie independenți de deficitul de șoferi și de blocajele rutiere și oferă cu peste 90% mai puține emisii de CO2 decât un camion pe șosea”, spune Diego Perdones Montero, Director General Sealand Franța, Iberia și Maghreb.

Ar putea urma mai multe destinații, inclusiv soluții integrate maritime și feroviare: „Marii clienți – importatori, cultivatori și retaileri – operează atât cu fluxuri de mărfuri oceanice, cât și terestre. Oferindu-le rețeaua noastră de distribuție de încredere pe cale ferată, vom contribui la crearea unor rute mai rapide, mai ecologice și mai eficiente, indiferent de originea și destinația mărfurilor sensibile.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut