Maersk, ONE, MSC și Yang Ming au pierdut cote de piață în ultimii patru ani față de alți transportatori mari de containere din top zece. În schimb, COSCO a făcut cele mai mari progrese, potrivit analizei Sea-Intelligence care cuprinde evoluția cotelor de piață în rândul celor mai mari zece transportatori de containere din aprilie 2017 până în aprilie 2021.

De la izbucnirea pandemiei de Covid-19, piața containerelor a înregistrat o creștere a cererii, rate de transport explozive și câștiguri masive pentru transportatori. Atât de mult încât autoritățile, inclusiv Comisia Federală Maritimă (FMC) din SUA, a sporit acum monitorizarea pieței, dar și a alianțelor din transportul maritim.

Potrivit Sea-Intelligence, doar chinezii de la COSCO, germanii de la Hapag-Lloyd și sud-coreenii HMM au avansat și au câștigat cote de piață din aprilie 2017, comparativ cu alți transportatori din primii zece.

Cel mai mare transportator de containere din lume, Maersk, precum și japonezii de la ONE au pierdut câteva puncte procentuale față de alți concurenți.

Practic, şapte din zece transportatori au pierdut teren în fața companiilor rămase în top zece. „Cifrele arată că presiunea competitivă dintre cei mai mari transportatori mondiali a crescut de fapt în ultimii ani, nu a scăzut”, se arată în analiză.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare