Prețul pentru expedierea mărfurilor pe nave portcontainere este în scădere. În această situaţie, mai multe companii de transport maritim raportează că există companii care doresc să renegocieze acordurile de preț existente. Cu toate acestea, se trezesc că sunt blocate în contracte lungi, aşa cum au fost încheiate când prețurile mărfurilor erau mari.

Potrivit agenţiei daneze de știri Marketwire, opţiunea negocierii nu se poate aplica şi pentru clienţii Maersk, deoarece compania de transport maritim afirmă clar că nu va renegocia acordurile. „Desigur, avem un dialog continuu cu clienții noștri despre cum îi putem ajuta cel mai bine în raport cu nevoile lor logistice, dar nu renegociem contracte”, spune Maersk într-un răspuns scris către Marketwire, citat de fremtidenslogistik.dk.

Criza cauzată de coronavirus le-a oferit companiilor maritime condiții favorabile în negocierile cu clienții lor, astfel încât acordurile au fost semnate la prețuri mai mari și pe perioade mai lungi. Acum lucrurile merg în sens invers, dar clienții nu pot ieși din contractele lungi înainte de vreme.

Una dintre companiile care vrea să renegocieze este Curas, care vinde articole medicale de unică folosință distribuitorilor din întreaga lume. „Vom folosi toate mijloacele pentru a reduce prețul”, spune Casper L. Købke, director general și coproprietar al Curas pentru media Finan. El estimează o creştere a costurilor companiei pentru transport cu până la 400% după ce companiile maritime au crescut prețurile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut