AP Møller Maersk a colaborat cu societatea de clasificare Lloyd’s Register pentru a explora potențialul navelor portcontainer cu propulsie nucleară, potrivit Reuters. Al treilea partener în noul joint venture este dezvoltatorul britanic de energie nucleară, Core Power.
Aceste trei companii vor forma cadrul pentru o analiză menită să evalueze posibilitățile tehnice și economice de utilizare a energiei nucleare ca metodă de propulsie pentru navele portcontainere care operează în Europa.
Studiul se va concentra pe examinarea cadrului de reglementare și a cerințelor de siguranță necesare care trebuie îndeplinite pentru a porni cu un așa-numit reactor nuclear de generația a 4-a. Acesta va lua în considerare reglementările de siguranță și condițiile operaționale asociate cu utilizarea energiei nucleare în industria containerelor.
Potrivit lui Ole Graa Jakobsen, Head of Fleet Technology la AP Møller-Maersk, dacă provocările tehnologice și de reglementare pot fi depășite, reactoarele nucleare moderne, modulare, pot deveni o soluție durabilă în decarbonizarea transportului maritim. Noua generație de reactoare mai mici, modulare, are potențialul de a juca un rol semnificativ în tranziția ecologică a industriei de transport maritim. Ole Graa Jakobsen anticipează că tehnologia poate fi suficient de matură pentru utilizare comercială în industria logistică în următorii 10-15 ani.
Studiul va include, de asemenea, o evaluare a potențialelor beneficii de mediu ale utilizării energiei nucleare în comparație cu combustibilii fosili tradiționali, care sunt în prezent sursa primară de energie pentru transportul maritim global.