Raportul anual al UNCTAD (UN Conference on Trade and Development) arată că în prezent există mulți factori de creștere a industriei de transport maritim, însă aceasta este, în aceeaşi măsură, şi supusă unor riscuri.

„Review of Maritime Transport 2021” afirmă că volumele au scăzut mai puțin abrupt în 2020 decât fuseseră aşteptările, chiar și în fața măsurilor luate pentru a contracara pandemia de Covid-19. „Șocul din prima jumătate a lui 2020 a dus la o scădere a comerțului maritim cu 3,8%”, arată raportul. În S2 / 2021, însă, a început o recuperare asimetrică, iar în T3 / 2021 volumele au revenit la nivelul anterior, atât în segmentul de comerț cu containere, cât și în sectorul vrac uscat. Comerțul cu containere s-a dovedit a fi deosebit de dur, dar scăderea a fost de doar 1,1% în cursul anului trecut. Același lucru se poate spune despre debitul portului global, care a ajuns la 815,6 milioane TEU în 2020.

Flota globală de nave comerciale a crescut moderat în 2020, cu 3%, până la aproximativ 98.800 de nave, în timp ce tarifele de transport s-au îmbunătățit puternic. Volumul total al comerțului maritim a ajuns la aproximativ 10,65 miliarde t, cu aproximativ 3,8% mai puțin decât în anul precedent (11,08 miliarde t). UNCTAD a subliniat, de asemenea, o problemă majoră – dar uitată – nerezolvată: Camera Internațională de Transport Național (ICS) afirmă că există o lipsă mare de navigatori.

Raportul este optimist pentru acest an. „În 2021, comerțul maritim va crește probabil cu 4,3%, în pas cu redresarea comerțului și a producției globale.” Modelele de simulare ale UNCTAD sugerează că nivelurile globale ale prețurilor de import ar putea crește cu până la 11%, în medie, ca urmare a tarifelor ridicate de transport. Aceste prețuri vor trebui să fie transmise consumatorilor, așa că probabil va urma încă un mare val de scumpiri Acesta va avea şi un efect secundar: va reduce producția industrială.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare