Potrivit unui comunicat al companiei, peste 50% dintre clienții Gebrüder Weiss România provin din piețele de retail, FMCG, automotive și din cea de livrare de mărfuri și produse cu destinație industrială. Pe lângă acestea, în portofoliul Gebrüder Weiss România sunt incluși clienți importanți și din industrii precum construcții, DIY, Electro & IT și telecomunicații. „Începând cu martie 2020, odată cu debutul pandemiei, piața de transport și logistică a trecut prin schimbări și provocări importante, lucru determinat și de o rearanjare a cererii clienților. Astfel, dacă unele industrii, precum HoReCa sau turismul, au fost sever afectate de criza sanitară, există și segmente care s-au dezvoltat pe un trend superior celui pre-pandemic, precum industria bunurilor de larg consum, DIY și, în general, business-urile care au migrat către online”, a declarat Viorel Leca, director general GW România.

În 2021, piața a înregistrat un ușor avans față de 2020, fapt confirmat de datele INS pentru primul semestru din 2021. Conform analizei INS, transportul rutier de mărfuri a crescut cu 11,2% în ceea ce priveşte volumul mărfurilor expediate, față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce 80,2% dintre volume au fost direcționate la nivel național. Raportat la transportul feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat o creṣtere cu 25,1% faṭă de primele șase luni din 2020, în timp ce transportul maritim a raportat un avans cu 7,1%. Pe de altă parte însă, volumul mărfurilor transportate pe cale aeriană a scăzut cu 6,7%.

Potrivit lui Viorel Leca, fiecare industrie are propriile particularități, iar provocarea furnizorului de soluții logistice constă în a înțelege nevoile specifice pentru a veni cu soluții. În ceea ce privește principalele servicii GW accesate de clienți, nu există o afinitate specifică unei industrii. Raportat la rezultatele companiei, în acest moment, fiecare segment de business – transport domestic, internațional, soluții logistice și transport aerian și maritim – deține o cotă parte aproximativ egală din cifra de afaceri. Există însă particularități si nevoi speciale în cazul unor segmente, cum ar fi automotive sau DYI.

Industria de automotive este una dintre cele mai exigente industrii, deoarece solicită timpi stricți de livrare. Prin implementarea conceptelor Just-in-time (JIT) și Just-in-sequence (JIS) specifice industriei automotive, GW România asigură alinierea comenzilor de materie primă la programul de producție.

În ceea ce privește industria DIY, caracteristica principală este lipsa de predictibilitate ca derivat al fluctuațiilor de volume și al destinațiilor finale ale bunurilor. Provocările complexe sunt date de patru factori principali: oscilațiile sezoniere, diversitatea sortimentului de marfă, presiunea constantă asupra costurilor și producției, precum și creșterea prețurilor cauzată de penuria de materii prime. „Deși unele provocări nu pot fi combătute, pentru multe altele există însă soluții. Analiza proceselor și a costurilor generate de acestea conduc la identificarea unor zone din industria DIY, precum lanţul logistic de aprovizionare, pentru care externalizarea este cea mai bună soluție.” Potrivit lui Viorel Leca, principalul avantaj al clienților ce apelează la externalizarea serviciilor de transport și logistică este reprezentat de concentrarea resurselor interne pe activitatea principală. De asemenea, un alt avantaj este accesul la tehnologii de top și personal dedicate. Nu în ultimul rând, optimizarea costurilor reprezintă un alt aspect important, precum şi creșterea satisfacției clienților finali.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare