Potrivit unui studiu realizat de Haulage Exchange, o companie specializată în tehnologie pentru logistică și transport, în rândul managerilor a 16 dintre cele mai mari companii de transport din Regatul Unit care efectuează transportul către Uniunea Europeană, mai mult de jumătate se gândesc să-și mute sediul într-una dintre țările UE.

Întârzierile continue la frontieră, lipsa șoferilor și creșterea costurilor administrative sunt principalele provocări cu care se confruntă companiile din sector, așa cum arată sondajul, în principal din cauza impactului birocratic post-Brexit și lipsei șoferilor care afectează grav industria.

81% dintre cei intervievați au declarat că au înregistrat o creștere a timpilor de așteptare la frontieră, iar 69% că petrec acum mai mult timp cu pregătirea documentelor pentru a merge în UE decât înainte de Brexit. Doar 6% dintre companii au declarat că Brexitul nu a avut niciun impact asupra afacerii pe care o conduc.

Cât privește soluțiile pe care cei intervievați le iau în calcul, 56% au declarat că au mutat deja unele operațiuni în UE sau că vor lua în considerare această mișcare în viitor. În schimb, 19% au declarat că, din cauza problemelor cu care s-au confruntat, au încetat să mai facă afaceri cu firme din UE.

Raportul a constatat că mulți respondenți au explorat rute alternative către UE, dar jumătate dintre aceștia au experimentat timpuri de călătorie mai lungi pe aceste rute.

Cererea de transport a crescut în aprilie anul acesta cu 120% față de aceeași perioadă din 2019 și în mai aproape că s-a dublat față de acum doi ani. Iar companiile de vânzare cu amănuntul și cele agricole se confruntă deja cu probleme legate de lanțul de aprovizionare. În acest context, raportul avertizează că este posibil ca prețurile de transport să crească în următoarele luni.

De altfel, aproape 70% dintre transportatorii chestionați au crescut deja prețurile ca urmare a problemelor cu care se confruntă, iar restul de 31% au declarat că vor crește prețurile anul viitor sau în viitorul apropiat.

Aproape o treime dintre cei chestionați au declarat că vor evita să lucreze cu clienții din industria alimentară și a băuturilor din cauza problemelor birocratice si a celor de la frontieră. 69% dintre expeditori se așteaptă să fie afectați de controalele complete de la frontieră ce vor începe de la 1 ianuarie 2022. „Chiar și în acest stadiu incipient, este clar că Brexit-ul a avut un efect profund asupra industriei transporturilor din Marea Britanie. Când am întrebat transportatorii cum i-a afectat Brexit-ul, 69% au spus că au înregistrat pierderi, în timp ce 19% nu mai lucrează cu firme din UE. De asemenea, un sfert dintre aceste nu își pot face o planificare corectă a afacerii din cauza incertitudinii. De la 1 ianuarie, companiile au trebuit să completeze formulare noi, precum certificatele și declarațiile de sănătate la export, iar multe se confruntă cu noi reguli complexe de taxare vamală. În primele zile, transportatorii au fost blocați de documentele completate greșit la frontieră.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare