În ciuda unei opriri a producției care a durat şase săptămâni, producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus a reușit să-și crească vânzările cu 4% în 2022. Profitul operațional ajustat a fost de 139 de milioane de euro, cu un volum de vânzări în scădere.

În anul fiscal 2022, producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus a reușit să realizeze vânzări de 11,3 miliarde EUR, puțin peste anul precedent (10,9 miliarde EUR), în ciuda unei opriri a producției de șase săptămâni în prima jumătate a anului, ca urmare a războiului din Ucraina și a blocajelor de livrare rezultate. Potrivit Grupului, scăderea vânzărilor de vehicule noi a fost compensată de o piață îmbunătățită și de un mix de produse, o mai bună aplicare a prețurilor pentru vehiculele noi și second-hand și o creștere semnificativă a activității de servicii pentru vehicule. Profitul operațional ajustat a fost de 139 de milioane de euro. „Într-un an financiar cu adevărat turbulent, marcat de numeroase provocări precum pandemia, războiul din Ucraina și revoltele macroeconomice precum inflația ridicată, am reușit să generăm un rezultat operațional pozitiv pe o bază ajustată, grație eforturilor noastre și disciplinei stricte a costurilor. Acest lucru se datorează angajamentului întregii echipe. Prin urmare, intrăm cu mare încredere în noul an financiar, în care intenționăm să finalizăm în mare măsură restructurarea începută în 2021”, a explicat Inka Koljonen, membru al Comitetului Executiv pentru Finanțe, IT și Juridic la MAN Truck & Bus SE.

Ajustările rezultatului operațional au inclus cheltuieli de restructurare de 13 milioane de euro pentru realinierea continuă a companiei. În plus, au fost suportate taxe de 130 de milioane de euro în legătură directă cu războiul din Ucraina. Acestea includ cheltuieli de 92 de milioane de euro legate de vânzarea companiei de distribuţie din Rusia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut