Amenințările cu două mini-greve de 24 de ore ale personalului de la GXO Logistics Drinks, în semn de protest față de oferta „nesemnificativă“ la salariu se adaugă problemelor lipsei de șoferi din Marea Britanie. Sindicatul Unite susține că amenințarea unei „secete de bere“ la sfârșitul verii în Marea Britanie a făcut să fie cu un pas mai aproape de votul în favoarea unei greve pentru cei aproximativ 1.000 de angajați care lucrează pentru GXO Logistics Drinks Ltd (fost XPO), care au respins o ofertă „nesimțită“ de plată a companiei. Apelul la acțiune indică o neliniște crescândă în acest sector, pe fondul penuriei severe de șoferi de camion și al revoltelor provocate de restricţiile Covid-19.

Luna trecută, Lloyd’s Loading List a raportat că șoferii de camioane din Marea Britanie planificau o acțiune la nivel național pentru „a rămâne acasă“ pe 23 august pentru a protesta împotriva condițiilor lor de muncă, avertizând că acest lucru va avea un impact serios asupra aprovizionării cu alimente, paralizând lanțurile de aprovizionare deja afectate ale țării.

Unite a declarat că membrii săi, de la GXO Logistics, responsabili pentru aproximativ 40% din livrările de bere către pub-uri și alte puncte de ospitalitate din Marea Britanie, vor organiza două opriri de 24 de ore ale lucrului, una marți, 24 august și cealălaltă joi, 2 septembrie. Acest lucru va fi însoțit de o interzicere a acceptării orelor suplimentare începând din 24 august până pe 15 noiembrie.

Ofițerul național al Unite pentru industria băuturilor, Joe Clarke, a declarat: „Membrii noștri au suferit mari dificultăți financiare în timpul pandemiei, unii dintre ei pierzând până la 10.000 de lire sterline prin faptul că au fost preluați și nu au fost preluate şi orele suplimentare. Așadar, nu este de mirare că au votat aproape în unanimitate pentru o astfel de acţiune la nivelul industriei. Hotărârea reflectă furia profundă resimțită de membrii noștri pentru tratamentul lor de către șefi.“

El a continuat: „Amenințarea unei secete de bere la sfârșitul verii crește acum, deoarece membrii noștri realizează 40% din livrările de bere din țară. Această întrerupere s-ar suprapune „pingdemicului” și deficiențelor de șoferi de camion care deja afectează sectorul. Acum solicităm companiei, din nou, să se angajeze în negocieri semnificative privind o creștere decentă a salariilor pentru membrii noștri.“

Contactat de Lloyd’s Loading List pentru a comenta amenințarea acțiunii de grevă și impactul probabil al acesteia, un purtător de cuvânt al GXO a spus: „Suntem în favoarea dialogului în toate negocierile noastre. Discuțiile sunt în curs de desfășurare pentru a ajunge la un acord, în special pentru sectorul de ospitalitate care abia acum iese de sub impactul blocării de Covid-19.“

Potrivit estimărilor lui Rod McKenzie, director general de politici și afaceri publice la RHA, aproximativ 2.000 de șoferi părăsesc industria în fiecare săptămână, adesea din cauza pensionării, dar doar aproximativ 1.000 de recruți noi se alătură forței de muncă în același interval de timp. Există rapoarte că unii retaileri mari oferă sume substanțiale pentru a convinge șoferii să se angajeze la ei în săptămânile următoare. Șoferii care se alătură Tesco înainte de sfârșitul lui septembrie vor primi un bonus de 1.000 GBP, în timp ce John Lewis a crescut salariile cu 5.000 GBP. Firma de electronice de larg consum Dixons Carphone a început să promoveze un bonus de angajare de 1.500 GBP pentru noii șoferi și un bonus de păstrare de 1.500 GBP pentru cei existenți. Personalul din alte departamente ale companiei este încurajat să ia în considerare recalificarea ca șofer, în timp ce cei care recomandă un prieten pentru ocuparea unui post vacant de şofer pot solicita un bonus de 1.000 de lire.

Nu este clar dacă aceste stimulente financiare vor fi suportate de comercianți sau vor fi transmise clienților finali.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut