În condiţiile în care o parte dintre antreprenorii din transport şi logistică sunt uşor rezervaţi cu privire la achiziția unui camion electric, mai ales prin prisma compatibilităţii cu transportul de mărfuri periculoase, Asociația de Expediție și Logistică (DSLV) din Germania clarifică într-o scrisoare că nu există o lipsă de adecvare a vehiculelor electrice pentru mărfuri periculoase.

În industrie au existat opinii diferite în acest sens, motiv pentru care DSLV clarifică acum lucrurile prin Tatjana Kronenbürger, șeful departamentului Calificări și Logistica mărfurilor periculoase: „Tehnologiile alternative de acționare și mărfurile periculoase nu se exclud unele pe celelalte.”

Majoritatea vehiculelor nu intră sub incidența restricțiilor privind mărfurile periculoase, conform Convenției privind transportul rutier internațional de mărfuri ADR, notează Eurotransport. Aceste vehicule, nereglementate de ADR, pot să-și aleagă modul de tractare. Prin urmare, unitățile sau remorcile corespunzătoare pot fi tractate de un camion diesel sau pe gaz, dar și de un camion cu baterie electrică sau cu hidrogen.

Restricții există doar în cazul vehiculelor pentru transport de substanțe explozive sau obiecte care conțin explozivi (tipurile de vehicule EX/2 și EX/3) și pentru transportul de gaze sau lichide inflamabile (FL). De asemenea, restricții ADR suplimentare se aplică mărfurilor periculoase transportate în cisterne. Pentru aceste mărfuri, totuși, există acum o deschidere pentru motoare alternative: odată cu modificarea așteptată a ADR în 2023, companiile de transport și logistică vor putea transporta o remorcă cisternă cu un autotractor electric cu baterie, de exemplu, dar cu hidrogen.

DSLV se așteaptă ca celelalte categorii de vehicule care fac obiectul ADR pentru vehicule de remorcare cu propulsoare alternative să fie deschise – „din cauza cerințelor mai complexe” – doar pentru modificarea ulterioară a ADR în 2025.

În Suedia, există deja un proiect de testare din partea companiei chimice Wibax a unui un camion Scania electric cu baterii pentru transport de substanțe chimice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut