Principalii proprietari de mărfuri, care generează volume mari de transport internațional, precum Amazon, Ikea, Tchibo, Unilever, Brooks Running, Frog Bikes, Inditex, Michelin şi Patagonia, și-au prezentat dorinţa comună de decarbonizare până în 2040, solicitând şi acțiuni politice în acest sens. „Prin angajamente ambițioase la nivel de companie, urmărim scăderi abrupte și eventual eliminarea impactului climatic al transportului maritim la nivel global. Până în 2040, vrem să achiziționăm doar servicii de transport maritim cu combustibili cu zero emisii de carbon şi astfel să ne aliniem perfect cu traiectoria de 1,5°C a Acordului de la Paris.“
Coaliția recunoaște că, pentru atingerea obiectivului, e nevoie ca industria de transport maritim să implementeze noi tehnologii și să utilizeze combustibili de transport sustenabili. Prin stabilirea acestui obiectiv, coaliția speră să atragă o creștere a investițiilor din partea transportatorilor maritimi de marfă și a producătorilor de carburanți pentru un transport maritim cu zero emisii de carbon. „Investițiile vor trebui să se concentreze pe soluții cu potențial de a ajunge la o scară suficientă pentru a decarboniza cu adevărat lanțurile noastre de aprovizionare până în 2040 și întreaga industrie de transport maritim până cel târziu în 2050. Pe măsură ce evaluăm soluțiile potențiale, ar trebui să ne asigurăm, de asemenea, că acestea pot deveni viabile din punct de vedere economic prin colaborarea pe întregul lanț de aprovizionare și cu sprijinul politic adecvat.“
Companiile din coaliție vor colabora cu transportatorii oceanici care îşi maximizează eficiența energetică prin măsuri operaționale și tehnice și care au planuri clare de sustenabilitate în operațiunile lor. De asemenea, companiile vor colabora cu acei furnizori 3 PL care le pot sprijini în eforturile de a înțelege mai bine amprenta climatică maritimă și în atingerea obiectivului de decarbonizare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut