Dar miniștrii par să reziste apelurilor venite de la șefii unora dintre cele mai mari supermarketuri din Marea Britanie pentru relaxarea regulilor de imigrație pentru a umple o mare deficiență de șoferi de camioane pe fondul avertismentelor privind lipsa produselor de Crăciun.

Miniștrii guvernului britanic par să reziste apelurilor din partea șefilor unora dintre cele mai mari supermarketuri din Marea Britanie de relaxarea regulilor de imigrație pentru a suplini o mare deficiență de șoferi de camioane din Marea Britanie, pe fondul avertismentelor privind lipsa produselor de Crăciun, relatează The Times.

Richard Walker, directorul general al Iceland, și John Allan, președintele Tesco, au avertizat ieri că timpul pentru soluționarea problemei se termină. Comercianții cu amănuntul și lanțurile de restaurante se confruntă deja cu lipsuri din cauza dificultăților cu șoferii, dar și a lucrătorilor de la ambalatorii de carne sau de la alți producători.

Consorțiul britanic al retailerilor, care reprezintă marii comercianți cu amănuntul, a cerut Kwasi Kwarteng, secretarul de afaceri, să ajute la un deficit de 90.000 de șoferi de vehicule grele oferind vize temporare șoferilor din UE, o mișcare susținută și de alte grupuri de afaceri, inclusiv Logistics UK și Asociația Transportului Rutier.

Cu toate acestea, Whitehall a spus că retailerii trebuie să ofere șoferilor salarii mai mari și să investească în instruirea lucrătorilor casnici în loc să se bazeze în continuare pe forța de muncă ieftină din străinătate, a raportat The Times.

„Ei [comercianții cu amănuntul] știu care este răspunsul, este doar scump”, a spus sursa. „Sunt milioane de șomeri și 90.000 de locuri vacante. Ei trebuie să plătească mai mult și să ofere instruire. Guvernul nu se va gândi la asta.”

Walker a spus că unele livrări către magazinele Iceland au fost anulate. El a cerut guvernului să includă șoferii de camioane pe lista lucrătorilor esențiali și calificați ai guvernului, ceea ce le-ar permite celor aflați în străinătate să solicite o „viză de muncitor calificat”.

„Adevărata îngrijorare este că timpul se scurge rapid pe măsură ce ne apropiem de perioada extrem de aglomerată de Crăciun, în care un lanț puternic de aprovizionare este vital pentru toată lumea”, a spus el.

Allan a declarat pentru BBC că Tesco a muncit extrem de mult pentru a menține stocul aproape de nivelurile țintă, dar s-a confruntat cu întârzieri în construirea stocului de Crăciun ca urmare a penuriei de șoferi. „Lipsa șoferilor este foarte mare. În acest moment, depunem eforturi extreme doar pentru a ține pasul cu cererea existentă și nu există capacitatea de a construi acțiunile pe care ni le dorim. Deci, în acest sens, cred că ar putea exista unele lipsuri la Crăciun.“

Retailerii, inclusiv Tesco, Asda și Marks & Spencer, au început deja să ofere bonusuri de 1.000 de lire sterline noilor șoferi HGV. Un raport recent al ONS al Marii Britanii estimează că aproximativ 14.000 de cetățeni europeni care lucrează ca șoferi de camioane în Marea Britanie au părăsit UK în timpul pandemiei și încă nu se vor întoarce, aceștia se confruntându-se acum cu reguli dure post-Brexit pentru a avea acces la muncă în Marea Britanie. Cererea de șoferi a crescut, de asemenea, pe fondul unei schimbări a cheltuielilor consumatorilor de la servicii la bunuri.

Greggs este cel mai recent lanț alimentar lovit, avertizând cu privire la „întreruperile temporare ale aprovizionării cu anumite ingrediente, ceea ce duce ocazional la faptul că magazinele nu pot menține disponibilitatea deplină pe toate liniile”.

Un purtător de cuvânt al guvernului a spus: „Avem un lanț de aprovizionare cu alimente foarte rezistent. Avem modalități bine stabilite de a lucra cu sectorul alimentar și lucrăm îndeaproape cu acesta pentru a ne asigura că întreprinderile au forța de muncă de care au nevoie.Am pus în aplicare un pachet de măsuri pentru a combate lipsa șoferilor HGV. În plus, Planul nostru pentru locuri de muncă ajută oamenii din toată țara să se recalifice, să-și dezvolte noi competențe și să se întoarcă la muncă. Ca parte a acestui lucru, simplificăm procesul pentru ca oamenii să-și obțină licența HGV.“

Însă reprezentanții transportului de marfă și logistică au spus în repetate rânduri guvernului britanic că este nevoie de timp pentru a pregăti noi șoferi HGV, mai ales că din cauza pandemiei, cursurile de formare și procesele de certificare au fost întrerupte în ultimele 18 luni.

Allan a declarat pentru BBC că furnizarea de vize temporare pentru șoferii din UE ar fi fost cea mai simplă măsură pe termen scurt pentru a oferi o soluție de urgență necesară problemelor actuale de lipsă de șoferi. El a subliniat că nu trebuie să fie un aranjament permanent – că ar putea fi implementat timp de 12 luni, de exemplu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut