Tarifele de transport de containere din China către țările emergente din Orientul Mijlociu și America de Sud au crescut, în timp ce preţurile de pe liniile comerciale Asia-Europa și transpacific s-au contractat.
Potrivit Container xChange, pe măsură ce economiile din SUA și Europa sunt supuse unei presiuni, aceste regiuni au importat mai puține bunuri de larg consum din China, ceea ce a determinat ţara asiatică să caute alternative în piețe emergente și țări din Orientul Mijlociu şi America de Sud.
Pe măsură ce cererea de exporturi ale Chinei se deplasează în noi regiuni, prețurile pentru transportul containerizat în aceste regiuni cresc, remarcă The Loadstar. La începutul lui iunie, tarifele medii de transport pentru Shanghai-Golful Persic erau de aproximativ 1.298 USD/TEU, cu 50% peste nivelul minim din acest an, potrivit Shanghai Containerized Freight Index. Tariful Shanghai-America de Sud (Santos) s-a situat la 2.236 USD/TEU (+80% faţă de nivelul minim din acest an).
Anul trecut, portul Qingdao din estul Chinei a deschis 38 de noi rute de transport de containere, în principal de-a lungul rutei Belt and Road, către piețele emergente din Asia de Sud-Est, America de Sud și Orientul Mijlociu.
Portul a gestionat aproape 7 milioane de TEU în T1 2023 (+16,6% față de T1 2022). În schimb, portul Shanghai, care exportă în principal în SUA și Europa, a înregistrat o scădere a volumelor cu 6,4% față de anul trecut.
Potrivit Administrației Generale a Vămilor, exporturile Chinei de bunuri intermediare către țările membre Belt and Road au crescut cu 18,2%, de la an la an, în T1, la 158 de miliarde de dolari, reprezentând mai mult de jumătate din toate exporturile către aceste țări. Și operatorii de linie au lansat servicii în Orientul Mijlociu, deoarece aceste regiuni creează hub-uri pentru producători și există infrastructură care să sprijine transportul oceanic.