Datele pentru cel de-al doilea trimestru al lui 2023 arată o îmbunătățire cu 14 zile a timpilor de tranzit în transportul maritim global, comparativ cu trimestrul similar al anului trecut.

Platforma software pentru lanțul de aprovizionare E2open a publicat indicele de transport maritim (Ocean Shipping Index – OSI) pentru T2 2023. Datele, potrivit transport-online.de, arată o îmbunătățire de 14 zile a timpilor de tranzit maritim global, comparativ cu același trimestru al anului trecut. Acest lucru sugerează, potrivit E2open, că timpul de tranzit al mărfurilor transportate maritim își revine la niveluri pre-pandemice, în ciuda tensiunilor geopolitice continue, a grevelor, a unei recesiuni care se apropie și a altor perturbări ale lanțului de aprovizionare.

„În mijlocul provocărilor continue ale lanțului de aprovizionare, companiile beneficiază de capacitatea disponibilă, tarife scăzute și timpi de tranzit mai scurţi pentru transportul de marfă maritim – o schimbare clară în comparație cu vârful pandemiei”, a declarat Pawan Joshi, vicepreședinte executiv, Produse și strategie la E2open. „Cel mai recent indice arată că timpii de tranzit al transportului maritim pe cele mai importante rute comerciale s-au stabilizat cu numărul actual de zile, ceea ce reduce incertitudinea de planificare pentru companii și le permite să optimizeze disponibilitatea și selecția mărfurilor în timp util pentru sezonul de vârf.”

Principalele concluzii ale raportului Ocean Shipping Index sunt:

  • De la 1 iulie 2023, după rezervarea cu un transportator maritim și finalizarea călătoriei în străinătate, companiile aunevoie în medie de 58 de zile pentru a preda mărfurile companiilor de camioane sau feroviare. Aceasta reprezintă o îmbunătățire de 14 zile față de același trimestru al anului trecut.
  • În toate tranzacțiile, timpul total de la rezervare până la primire a scăzut sau a rămas același față de trimestrul precedent.
  • Exporturile din Europa către America de Nord și din America de Nord către America de Sud au scăzut cu cinci zile față de trimestrul precedent. Acesta este cel mai semnificativ declin dintre toate rutele comerciale.
  • Comparativ cu același trimestru din 2022, mărfurile din Europa către America de Nord ajungcu 23 de zile mai puțin. Tranzitul din America de Nord în America de Sud a durat cu douăsprezece zile mai puțin.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut