Aproximativ 30% dintre companiile de transport rutier de marfă din Spania se află la un nivel maxim sau ridicat de neplată, potrivit Insight View. Analiza sectorului de transport arată că marjele de profit sunt sub 2%, ceea ce face ca impactul scumpirii combustibilului să fie unul semnificativ.
Sectorul spaniol de transport de marfă analizat de Insight View este unul cu o cifră de afaceri mai mică de 300.000 de euro și care duce lipsă de angajați. Potrivit aceleiași surse, 17% dintre companiile de transport sunt concentrate în Andaluzia, 16% în Catalonia, 12% în Madrid și 11% în Comunitatea Valenciană. Doar 4% din totalul firmelor de transport spaniole sunt mari și mijlocii, 27% sunt firme mici, iar 69% sunt micro-întreprinderi. În plus, 53% dintre companiile din sector au fost înființate în ultimul deceniu.
Deși a putut să-şi continue activitatea ca sector esenţial în timpul blocajelor forțate decretate în fazele incipiente ale pandemiei din 2020, activitatea sectorului de transport a fost afectată în 2021 de șocurile din aprovizionare și de dificultatea de a transfera costurile către clienți.