Marks & Spencer Group (M&S) a achiziționat Gist, principalul furnizor contractual de logistică al M&S Food, pentru 230 de milioane de lire sterline și a declarat că această mișcare va accelera planul său de modernizare a rețelei lanțului de aprovizionare cu alimente.

Retailerul britanic a spus că a căutat oportunități substanțiale de a crea un lanț de aprovizionare mai eficient. Gist lucrează cu M&S de zeci de ani, oferindu-i servicii de logistică 3PL și servicii de expediere de marfă. În 2009, semnase un contract major cu M&S, care asigura toate operațiunile alimentare, iar de atunci a furnizat majoritatea serviciilor de logistică M&S Food prin intermediul rețelei sale de opt depozite de distribuție primare și 10 secundare în Marea Britanie și Irlanda.

Cu toate acestea, retailerul a spus că aranjamentul existent avea un contract moștenit cu costuri mai mari, care urma să expire în cinci ani și, astfel, această achiziție ar oferi beneficii imediate cu eliminarea taxelor și costurilor contractuale. Stuart Machin, directorul executiv al M&S, a declarat: „M&S a fost legat de un contract moștenit cu costuri mai mari, limitând atât stimulentele noastre de a investi, cât și creșterea noastră. Ultimii doi ani au arătat ce se poate realiza lucrând în colaborare cu partenerii de la Gist. Acest lucru mi-a dat încredere că acum este momentul să luăm măsuri și să înlăturăm un impediment în calea creșterii noastre. De aceea, am acționat decisiv pentru a achiziționa Gist, preluând controlul lanțului nostru de aprovizionare cu alimente pentru prima dată în istoria companiei.”

Acordul înseamnă că M&S cumpără întregul capital social al Gist pentru o sumă inițială de 145 de milioane de lire sterline în numerar. O sumă suplimentară în numerar, de 85 de milioane de lire sterline plus dobândă, va fi plătită din veniturile din cedarea ulterioară a proprietăților sau cel mai târziu la a treia aniversare de la finalizarea achiziției, notează Motor Transport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare