McDonald’s Marea Britanie a declarat recent că este afectat de întreruperile din lanțul de aprovizionare şi că nu mai are în prezent nici smoothie-uri şi nici băuturi îmbuteliate la punctele sale de vânzare britanice. Lanțul de fast-food, care operează circa 1.250 de restaurante din Anglia, Scoția și Țara Galilor, a trebuit să înceteze furnizarea de băuturi săptămâna aceasta, dar a spus că „lucrează din greu pentru a readuce aceste elemente în meniu cât mai curând posibil“.

Un purtător de cuvânt a declarat pentru The Independent : „La fel ca majoritatea retailerilor, în prezent ne confruntăm cu probleme legate de lanțul de aprovizionare, care afectează disponibilitatea unui număr mic de produse. Băuturile nu sunt disponibile temporar în restaurantele din Anglia, Scoția și Țara Galilor.Ne cerem scuze pentru orice neplăceri și le mulțumim clienților noștri pentru răbdarea lor continuă.“

Potrivit Kate Nicholls, CEO al UK Hospitality, practic toate companiile hoteliere se confruntă cu probleme în lanțurile lor de aprovizionare. „Atât furnizorii, cât și unităţile de cazare se confruntă cu provocări enorme în lanțurile lor de aprovizionare și lucrează împreună pentru a minimiza impactul asupra consumatorilor. Cifrele arată că 94% dintre companiile hoteliere se confruntă cu probleme și aproximativ două treimi spun că unele produse nu le ajung, fiind nevoite să restrângă astfel meniul pe care îl pot oferi clienților și subminând grav vânzările.“

Săptămâna aceasta, reprezentanții din industria de retail și transporturi i-au scris secretarului comercial Kwasi Kwarteng, avertizându-l că lipsa șoferilor de camioane din Marea Britanie ar putea cauza probleme serioase lanțurilor lor de aprovizionare.

Aceştia doresc o revizuire a planurilor de a nu acorda vize de muncă temporare șoferilor din UE. Logistics UK, care reprezintă companiile de transport, și British Retail Consortium, au explicat că un deficit de aproximativ 90.000 de șoferi de vehicule grele „pune o presiune din ce în ce mai nesustenabilă asupra retailerilor și lanțurilor lor de aprovizionare”.

„Deși a existat o penurie de șoferi de vehicule grele şi înainte de pandemia de  Covid-19 și Brexit, aceste două evenimente au agravat situația. Pandemia a oprit instruirile și testele de conducere pentru mai mult de 12 luni, în timp ce aproximativ 25.000 de șoferi din UE s-au întors acasă în timpul pandemiei și după sfârșitul perioadei de tranziție.

Helen Dickinson, directorul executiv al British Retail Consortium, subliniază: „Solicităm guvernului să mărească rapid numărul de examinări pentru conducerea vehiculelor grele, să ofere vize temporare șoferilor din UE și să facă schimbări în modul de finanțare a instruirii șoferilor de vehicule grele.”

Săptămâna trecută, lanţul de fast food specializat în pui, Nando’s, a fost nevoit să închidă temporar aproximativ 50 de restaurante după ce a suferit o penurie de carne de pui. Nick Allen, directorul executiv al Asociației Britanice a Procesorilor de Carne, este de părere că vor apărea tot mai multe falimente. „Cu siguranță, situația este legată de Brexit, dar este influențată și de deciziile de imigrație pe care politicienii noștri le-au luat după Brexit”.

 

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut