Bavaria își continuă eforturile de a gestiona tranzitul pe axa Brenner, iar expeditorii sunt chemaţi acum să propună cerinţe minime pentru transportul de marfă. Ca urmare, într-un proiect al Asociației de Afaceri din Bavaria, realizat în cooperare cu Centrul de Competență Logistică (LKZ) Prien, dar şi cu expeditorii de mărfuri, sunt căutate modalități despre modul în care traficul de marfă de-a lungul coridorului Brenner poate fi gestionat mai eficient și într-un mod mai ecologic.

Traficul de mărfuri de-a lungul coridorului Brenner este într-o stare de conflict, notează LogInfo24. Cu aproximativ 2,34 milioane de camioane în 2020, tranzitul Brenner a înregistrat un volum mare de tranzit. Pentru ca transportul de marfă să se desfăşoare pe viitor fără probleme, e nevoie urgentă de soluții inovatoare. Protecția regiunii alpine sensibile de pe Brenner și a locuitorilor de-a lungul coridorului dintre Munchen și Verona este, de asemenea, de mare importanță.

Christian Bernreiter, ministrul bavarez al locuințelor, construcțiilor și transporturilor, spune: „Traficul în creștere pe drumurile noastre este o provocare centrală a politicii de transport. Avem nevoie de soluții durabile și eficiente pentru a reduce semnificativ emisiile de CO2. Pentru o contribuție decisivă la Pactul ecologic european și pentru a face față traficului viitor, guvernul bavarez va continua să facă tot posibilul pentru a muta transportul către moduri de transport mai ecologice, cum ar fi calea ferată.”

În completare, Bertram Brossardt, director general al Asociației Afacerilor din Bavaria, spune: „În tranzitul prin Brenner se îngrămădesc problemele politice și, drept urmare, şi camioanele. Acest lucru e insuportabil în măsura în care ruta Brenner e un colac de salvare al economiei europene. Schimbul liber de mărfuri în Europa este, de asemenea, un bun extrem de valoros. De aceea, avem nevoie de soluții pentru toate părțile interesate.”

În acest context, Asociația și-a propus să arate cerințele și posibilitățile de transport pe calea ferată cu proiectul său privind tranzitul ecologic Brenner, astfel încât potențialul existent să poată fi utilizat în mod optim.

Ministerul bavarez va demara un sondaj destinat expeditorilor care au trafic de mărfuri între Bavaria, Tirol și Tirolul de Sud, explică Petra Seebauer, director general al LKZ Prien. „Prin acest proiect, dorim să ne asigurăm că industria și comerțul se familiarizează cu trecerea la calea ferată. În plus, vrem să arătăm starea de spirit generală, mai ales în rândul companiilor mijlocii, și ce obstacole există în calea intrării în transportul combinat.” Scopul proiectului este de a dezvolta documente informative și scurtmetraje pe baza nevoilor expeditorilor. „Industria, în calitate de client al furnizorilor de servicii logistice, are o influență majoră prin deciziile sale. Aceste ramuri sunt factori cheie atunci când vine vorba de schimbări în logistică și rute de transport. Numai printr-o strânsă cooperare poate fi exploatat mai bine potențialul de trecere la calea ferată și echilibrul climatic al lanțului de transport poate fi îmbunătățit”, spune Bertram Brossardt.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut