Primul camion cu propulsie pur electrică Mercedes este acum produs în masă la cea mai mare fabrică de asamblare a Mercedes-Benz Trucks, Wörth am Rhein.

Mercedes-Benz Trucks a început producția în serie a primului său camion electric. E-Actros are trei sau patru acumulatori și o autonomie de până la 400 de kilometri, a declarat producătorul de vehicule comerciale Daimler Truck.

La un preţ de aproximativ 300.000 de euro, camionul de mare tonaj este de circa trei ori mai scump decât un camion convențional cu motor cu ardere internă. Producătorul a subliniat deja în urmă cu câteva luni că, pentru clienții din industria transporturilor, costurile totale, inclusiv cu combustibilul, întreținerea și uzura, sunt mai importante decât prețul de achiziție pur. La aceste costuri totale, E-Actros este deja aproape la egalitate cu vehiculele comparabile de pe unele piețe. Primul E-Actros va trebui să meargă la un client din Germania, însă vehiculul va fi livrat în aproape o duzină de alte țări europene.

Daimler Truck se bazează pe baterii și pile de combustie pentru tranziția de la motoarele convenţionale la noile unități. În 2030, camioanele electrice ar putea reprezenta până la 60% din vânzări, este de părere Martin Daum, CEO Daimler Truck.

Daimler Truck are peste 100.000 de angajați. Compania urmează să fie separată de Daimler și să fie listată la Bursă până la Crăciun.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut