Retailerul german Metro caută un cumpărător pentru filiala belgiană a companiei, care funcționează în pierdere de mulți ani, scrie Retail Detail. Toate cele 17 magazine Makro (deținute de Metro) din Belgia sunt scoase la vânzare.

Metro operează în prezent lanțul Makro (11 magazine) și o companie de vânzări en-gros cu același nume (6 magazine) în Belgia. Toate punctele de vânzare au fost în dificultăți financiare chiar înainte de începerea pandemiei de Covid-19. Astfel, în 2019–2020, compania a suferit o pierdere de 44 de milioane de euro, la o cifră de afaceri de 714 milioane de euro, iar în 2018 o pierdere de 67 de milioane de euro, la o cifră de afaceri de 738 de milioane de euro. Mai multe încercări de restructurare și repoziționare a lanțurilor nu au avut succes. În plus, Makro continuă să se lupte cu costuri financiare uriașe și cu un concept de magazin învechit.

Se știe că Metro a apelat la Banca Rothschild cu o cerere de a explora toate opțiunile de vânzare a sucursalei belgiene a companiei. Acum, deja au început negocierile cu cumpărătorii interesați. În special, grupul olandez Sligro ar putea deveni noul proprietar al magazinelor. Lanțul de supermarketuri Jumbo și-a manifestat la rândul său interes pentru magazine, deși locaţiile uriașe Makro sunt prea mari. Între timp, Jumbo a anunţat preluarea a patru supermarketuri Alvo din Rumst, Niel și Boom din provincia Anvers, precum și supermarketul Alvo din Baasrode, în Flandra de Est.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut