Grupul Michelin se pregătește pentru schimbări majore de tendințe în industria anvelopelor, deoarece „utilizarea și nevoile consumatorilor s-au schimbat semnificativ în ultimii 30 de ani”.  Producătorul observă că dimensiunile anvelopelor cresc, pe măsură ce produsele allseason „se extind puternic”. În plus, Michelin se așteaptă la costuri suplimentare cu materialele de 100 de milioane de euro pe piețele „mixte”.

În timpul unui eveniment desfășurat la fabrica Michelin din Cuneo – cea mai mare fabrică de anvelope auto din Europa de Vest – grupul a spus că schimbarea se datorează „vehiculelor din ce în ce mai grele, mai confortabile și mai sigure”, precum și unei schimbări de tendință către car sharing și extinderea leasingului.

În plus, schimbările climatice și cerințele mai mari de mediu au, de asemenea, un impact major asupra piețelor. În acest context, dimensiunile anvelopelor cresc pentru a sprijini vehiculele mai grele. „Această tendință afectează direct consumul și emisiile de CO2, în mijlocul schimbărilor climatice și al diminuării resurselor”, a menționat grupul francez.

Michelin a declarat că folosește tehnologia pentru a aborda „paradoxul”, adăugând că reducerea rezistenței la rulare a produselor sale a contribuit la economisirea a 3,4 miliarde de litri de combustibil pe toată durata de viață a anvelopelor în 2021. În plus, s-au economisit 8,7 milioane de tone de CO2 în comparație cu 2010, iar eforturile vor continua până în 2030, îmbunătățind în continuare eficiența energetică cu 10%.

Producătorul a remarcat şi o creștere puternică a cererii de anvelope all-season. „Iniţial respinse de șoferii europeni, în ultimii ani, anvelopele all-season au cunoscut un succes remarcabil pe continent”, a spus Michelin, menționând că vânzările produsului s-au triplat în ultimii ani. Potrivit European Rubber Journal, Michelin a legat creșterea de o serie de factori, inclusiv schimbările climatice și apariția unor ninsori imprevizibile, de modificări ale reglementărilor europene și de avantajul costurilor.

O altă tendință care a schimbat industria anvelopelor este boom-ul vehiculelor electrice. Potrivit producătorului, performanța și constrângerile vehiculelor electrice pun mai multă presiune asupra anvelopelor decât vehiculele cu combustie.

Anvelopele EV, de exemplu, trebuie să ofere longevitate, datorită creșterii cuplului în timpul accelerării și decelerării. În plus, trebuie să ofere rezistență scăzută la rulare, capacitate mare de încărcare și zgomot redus. „Aceste cerințe reprezintă o oportunitate unică pentru Michelin de a-și prezenta tehnologiile și know-how-ul”, a adăugat grupul francez.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut