Potrivit unui studiu realizat de Freightos, bazat pe datele Biroului de recensământ al SUA (USCB) și al Comisiei Europene, creșterea comerțului electronic a transformat o mulţime de întreprinderi mici și mijlocii (IMM) într-o forță majoră a comerţului la nivel mondial. Încă din 2019, IMM cu sediul în Europa și SUA au livrat mărfuri în valoare de peste 550 de miliarde de dolari. De asemenea, în cel de-al treilea trimestru al anului trecut s-a înregistrat o creștere de 83% a numărului de noi IMM înregistrate doar în SUA.

La început, IMM s-au concentrat pe piețele interne de vânzări, dar apoi au devenit active şi pe partea importurilor, astfel că, în 2016, 96% din importatorii americani erau IMM.

„Logistica transfrontalieră poate fi în continuare cel mai dureros punct pentru expeditorii mici, cu volum mic. Noile IMM au nevoie de soluții internaționale de transport de marfă, însă acestea sunt dificil de achiziţionat de cei cu volume reduse şi cu o piaţă fragmentată”, arată Freightos. Cathy Morrow-Roberson, analist șef Logistics Trends & Insights, e de acord că majoritatea IMM consideră că transportul internațional este dificil, deoarece logistica nu este o competență de bază pentru ele. „Primul lor gând este de obicei să folosească FedEx, UPS sau serviciul poștal pentru livrări.” FedEx și UPS au vizat acest segment și au organizat seminarii web privind transportul internațional, dar prețurile lor și problemele de capacitate îi determină pe expeditori acum să caute soluții alternative. Freightos vede o oportunitate promițătoare pentru companiile de tehnologie sau firmele de logistică care pot oferi soluții digitalizate acestui tip de clientelă, pentru a păși pe piața internațională.

Iar expeditorii IMM care caută furnizori nu vor duce lipsă de opțiuni. „O serie de start-up-uri digitale, dar şi cei mai importanți transportatori oceanici, se grăbesc deja să umple golul acesta. Progresele recente au făcut mai ușor ca niciodată pentru expeditori să își lanseze propriile portaluri digitale de vânzări. Capacitățile de vânzare digitale pot echilibra condițiile de acces pentru IMM și le pot permite expeditorilor să concureze în serviciile oferite pentru clienți”, susține Freightos, observând că investițiile în tehnologiile pentru logistică au explodat în ultimii ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut