În urmă cu o săptămână, Ministerul Transporturilor din Danemarca a publicat un raport privind eficiența, beneficiile de mediu și performanța economică a ansamblului de transport cu două remorci. Potrivit autorilor, utilizarea unor astfel de vehicule ar putea genera un profit de 40,3 milioane de euro pe o perioadă de 15 ani, arată Asociația Daneză de Transport și Logistică (DTL).

Comentând concluziile studiului, CEO-ul DTL, Erik Ostergaard, a spus că beneficiile trenurilor rutiere cu remorcă dublă au fost deja luate în considerare în cadrul Parteneriatului guvernamental pentru climă 2019/2020. „Una dintre propunerile principale a fost un experiment pe scară largă care ar putea fi relevant, deși nu am văzut încă raportul aflat în pregătire. Conceptul de remorcă dublă va deveni în cele din urmă o parte eficientă a lanțului general de aprovizionare în condiţiile în care operatorii încep să-şi deschidă depozite în Europa şi expeditorii de marfă mută mărfurile de la camioane la trenuri. În Germania, au existat probleme cu transportul din cauza lipsei de șoferi. Toate acestea măresc timpul de așteptare și aglomerația pe apă, în aer, pe şosele. Apar noi tipuri de nave, iar călătoriile aeriene au avut un succes semnificativ. Prin urmare, trebuie să optimizăm lanțul de aprovizionare pentru a actualiza parțial logistica și a o adapta la cerințele pieței de astăzi.”

Studiul privind utilizarea a două remorci a examinat vehicule cu lungimea de până la 34 de metri și greutatea de până la 78 de tone, distribuite pe 11 osii. Raportul analizează efectul experimentului pe drumurile daneze selectate. Reducerea emisiilor de CO2 e estimată la 22.000 t în perioada 2023-2037.

Documentul precizează că verificarea utilizării remorcilor duble în condiții reale va necesita o investiție în rețeaua rutieră de aproape 5 milioane de euro. Cu toate acestea, venitul socio-economic din proiectul pilot este estimat la aproximativ 40,3 milioane EUR pe o perioadă de 15 ani. Autorii cred că cel mai mare beneficiu va veni din economiile de timp și costuri ale utilizării unui număr mai mic de camioane. Câștigul real va fi de aproximativ 8,2 milioane EUR, chiar dacă introducerea unor astfel de vehicule începe în cinci ani.

În plus, autorii raportului recomandă testarea camioanelor cu două remorci de până la 34 m și cu o greutate totală de 70 t pe o rețea cu o lungime totală de aproximativ 900 km. Cercetătorii au inclus în listă doar acele drumuri care, în opinia lor, sunt potrivite din punct de vedere al siguranței în trafic.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut