Spania este una dintre țările europene care implementează cele mai multe măsuri legate de încărcarea și descărcarea vehiculelor industriale. Face acest lucru cu două măsuri: prima interzice activitățile de încărcare și descărcare de către șoferi (cu excepții legate de activități specifice, cum ar fi cele ale transportatorilor de maşini și ale autocisternelor), iar a doua impune plata timpilor de așteptare.

Acest ultim aspect este o inițiativă a Direcției Generale de Transport Rutier a Ministerului Transporturilor, respectiv o cercetare analitică a situaţiei din principalele arii de încărcare şi descărcare. Şi poate face acest lucru în timp real prin intermediul unei aplicații a Agenției Uniunii Europene pentru Programul Teritorial, deja folosită pentru a analiza timpii de așteptare la frontiere.

Acest studiu este inclus în pachetul de măsuri pentru camioane agreat în decembrie 2021 între Comitetul Național pentru Transport (care include asociațiile din industrie) și Ministerul Transporturilor, cu scopul de a „cuantifica costul ineficiențelor din acest sector și de a defini ce măsuri de reglementare pot fi necesare”.

Asociația Fenadismer și-a încheiat deja propriile cercetări asupra unor platforme logistice din sectorul alimentar, constatând timpi de așteptare de până la cinci ore. „Acest lucru nu numai că afectează puternic organizarea internă a activităților companiilor de transport, cu creșterea în consecință a costurilor de producție, dar obligă și o creștere inutilă a parcului de transport până la 20% pentru a satisface în mod adecvat cererea de transport”, declară Fenadismer.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare