O delegație kazahă condusă de ministrul Transporturilor din Kazahstan, Marat Karabayev Karimzhanovich, a vizitat Portul Constanța, la invitaţia Ministerului român al Transporturilor și Infrastructurii și cu participarea Ambasadei Republicii Kazahstan la București.

Înalții oficiali kazahi, însoțiți de Ambasadorul Republicii Kazahstan la București, Ali Yerlik Shakirovich, au fost întâmpinați de conducerea CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța și secretarii de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Bogdan Stelian Mîndrescu și Adrian Foghiș. „Este o onoare să primim vizita delegaţiei Ministerului Transporturilor din Kazahstan, condusă de Ministrul Transporturilor Karabayev, însoţită de reprezentanţi ai companiilor kazahe din domeniul transporturilor. Sper ca această întâlnire să vă ofere o imagine completă asupra oportunităţilor oferite de Portul Constanţa şi să întărească şi mai mult cooperarea noastră“, a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA, în deschiderea evenimentului.

În acest nou context geopolitic, Middle Corridor a devenit una din rutele esenţiale pentru conexiunea dintre Asia Centrală, Orientul Îndepărtat şi Europa. Astfel, relaţiile bilaterale dintre Portul Constanţa şi partenerii din Marea Caspică devin esenţiale, cu perspectiva creşterii fluxurilor de mărfuri în ambele direcţii.

După un tur tehnic la bordul navei de protocol Anghel Saligny și o prezentare a portului Constanța, a avut loc o întâlnire de afaceri între reprezentanţi ai companiilor naţionale şi private din Kazahstan specializate în logistică, alături de autorităţi ale Asociaţiei Internaţionale Trans-Caspian International Transport Route (TITR) și operatori portuari, firme de transport, furnizori de servicii maritime şi navale din portul Constanța.

Împreună, au căutat oportunităţi noi pentru dezvoltarea parteneriatelor comerciale, precum şi pentru accelerarea fluxului de mărfuri pe ruta Marea Caspică – Marea Neagră.

Reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a prezentat partenerilor din Kazahstan planurile investiționale pe toate sectoarele de transport, precizând faptul că nevoia de finanțare este de 72,8 miliarde de euro pentru ca România să își atingă dezideratul de conectivitate, inclusiv cu Portul Constanța.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut