După mobilizarea parțială a Rusiei, densitatea cetățenilor ruși care doresc să părăsească țara a crescut timpii de așteptare la graniță a camioanelor turcești. Potrivit Lojiport, 1.500 de camioane aşteaptă de 7 zile din cauza densității crescute a vehiculelor.

Anunțul de mobilizare parțială a președintelui rus Vladimir Putin a lovit sectorul transporturilor. Faptul că cetățenii ruși au început să părăsească țara cu autovehiculele private după declarația de mobilizare a început să afecteze negativ intrarea și ieșirea camioanelor încărcate cu mărfuri de export și import la porțile de frontieră.

Vicepreședintele Asociației Exportatorilor din Estul Mării Negre, Ahmet Hamdi Gürdoğan, a spus pentru Sozcu.com.tr: „În special, marea densitate de la poarta Kazbegi-Verhni-Lars și la traseul rutier din Vladikavkaz, care se deschide spre Georgia, a dus la o coadă de kilometri de cetățeni ruși care doresc să iasă, blocând punctul de frontieră.”

Potrivit lui Abdullah Özer, Membru al Consiliului de Administrație al Asociației Internaționale a Transportatorilor (UND), vehiculele mari sunt afectate de densitatea vehiculelor mici şi de controlul prelungit al actelor celor care vor să iasă. Circa 1.000-1.500 de camioane au fost afectate de această situație în săptămâna de când a început mobilizarea.

Potrivit lui Ahmet Hamdi Gürdoğan, în unele camioane din coadă se transportă materiale de construcții și produse din lemn, fructe proaspete, alimente uscate și pește, produse care merg nu numai în Rusia, ci și în Kazahstan, Uzbekistan, Tadjikistan, Mongolia și Kârgâzstan. „Vor fi mărfuri care se deteriorează din cauza așteptării. Este atâta haos acolo, încât trebuie să activăm rute alternative de tranzit.”

În special vehiculele care transportau pește au început să circule prin Azerbaidjan, astfel încât produsele să nu se deterioreze. Cu toate acestea, această rută devine mai costisitoare pentru transportator, deoarece Azerbaidjan percepe o taxă de 700-800 de dolari de la vehiculele cu numere de înmatriculare turcești.

Explicând că timpul de trecere a frontierei a crescut de la 2-3 zile la 15 zile, Özer a subliniat: „Costa cel puțin 150-200 USD ca un TIR să aștepte o zi în plus. Cu alte cuvinte, un singur vehicul care așteaptă o săptămână provoacă o pierdere de cel puțin 1.000 de dolari. În total, sunt în jur de 1.500 de camioane care așteaptă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut