Din toamna lui 2024, noi reglementări pentru anvelopele de iarnă se vor aplica în Franța, Germania și Suedia, anunţă Organizație industrială pentru industria anvelopelor și roților din Olanda (VACO).

În aceste țări, o anvelopă va fi considerată de iarnă doar dacă are simbolul fulgului de zăpadă și o codificare M+S (noroi+zăpadă). Deci doar simbolul „M+S” nu mai este suficient. Această modificare a legislației se aplică atât autoturismelor, cât și vehiculelor grele.

În Germania, de la 1 octombrie 2024, anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolul fulg de zăpadă (Three Peak Mountain Snow Flake – 3PMSF).

În Franța, în perioada 1 noiembrie – 31 martie, vehiculele din zonele muntoase trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă. Ca alternativă, sunt permise lanțurile de zăpadă. De la 1 noiembrie 2024, doar anvelopele cu simbolul fulg de nea vor fi considerate anvelope de iarnă. În consecință, o anvelopă etichetată doar M+S nu va mai fi acceptată.

În Suedia, regulile se vor schimba la 1 decembrie 2024. Pentru vehiculele de până la 3.500 kg, anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolul fulg de zăpadă. Pentru remorcile de până la 3.500 kg, anvelopele doar cu marcaj M+S vor fi recunoscute în continuare ca anvelope de iarnă până la 1 decembrie 2028. Pentru vehiculele grele (> 3.500 kg), de la 1 decembrie 2024, anvelopele de iarnă de pe puntea față și axa motoare trebuie să aibă simbolul fulg de zăpadă. Pentru celelalte axe este suficient doar simbolul M+S. Acest lucru este valabil și pentru osiile semiremorcilor și remorcilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut