Economia SUA este în creștere, iar acest lucru determină cererea atât în ​​sectoarele logistice din SUA, cât și în cele globale. Deși aglomerația observată în jurul porturilor Los Angeles și Long Beach devine moderată, fricțiunea pieței pare să se schimbe în alte zone ale economiei. De exemplu, există o serie de rapoarte privind creșterea costurilor cu forța de muncă în transportul rutier, pe măsură ce companiile mari își extind flotele, iar șoferii cer salarii mai mari.
Economiile europene se află pe o traiectorie diferită. Volumul și calendarul cererii sunt diferite, iar tiparele piețelor par mai tradiționale. Redresarea în economia europeană – deși probabil nu în Marea Britanie – este mai lentă, potrivit Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW) din Berlin. Mai exact, Germania înregistrează o recuperare întârziată, IFO din München observând că nu se așteaptă o contracţie suplimentară până la mijlocul celui de-al doilea trimestru, restricțiile fiind probabil ridicate până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru. „Ne așteptăm la o expansiune viguroasă a activităților economice, deoarece măsurile sunt ridicate treptat pe parcursul celor șase luni până în vară, în special în sectorul serviciilor grav afectate de pandemie” – iar aceasta este probabil o descriere exactă pentru majoritatea Europei continentale.
Tabloul cererii pentru logistică reflectă acest lucru. De exemplu, aglomerația din jurul portului Hamburg este semnificativă, HHLA și Eurogate raportând întârzieri de două săptămâni pentru navele care doresc să acosteze, în timp ce camioanele sunt programate la livrările de containere cu 48 de ore înainte de navigație. Serviciile feroviare funcționează normal. Cu toate acestea, contrastul cu porturile de pe Coasta de Vest a SUA vine din faptul că cererea este determinată de exporturi, nu de importuri. Această divergență este mai puțin extremă în Rotterdam și Anvers, dar punctul cheie este că motorul cererii economiei mondiale în general și logisticii, în special, rămâne SUA, mai ales că e-commerce reprezintă un element major al cererii în SUA, iar vânzarea cu amănuntul pe internet determină niveluri mai ridicate de aprovizionare la nivel global. Cel mai probabil, acest lucru poate fi observat şi în majoritatea economiilor europene, chiar dacă nu în toate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut