În ultimul timp, analiştii observă o prezență tot mai mare a companiilor de transport maritim în manipularea containerelor în porturi. Astfel, în 2020, 41,41% dintre containerele îmbarcate și descărcate în porturile italiene (4.425.427 din 10.687.148 TEU) au trecut prin terminalele controlate de Mediterranean Shipping Company (MSC) care, după ce a cucerit complet Gioia Tauro, a câștigat teren și în portul genovez. MSC este urmat la o distanță considerabilă de Psa, care a mutat 1.943.965 TEU (18,19%), și de Contship Italia, care a depășit un milion de TEU (10,34%). Restul de 30% este împărțit între ceilalți operatori.

Avansul companiilor de transport maritim în porturi are loc în întreaga lume. În 2019, patru companii (Cosco Shipping, Maersk, MSC și Cma Cgm) au gestionat 41,9% din containere în porturi, față de 29,7% cu zece ani mai devreme. Pe primul loc al clasamentului mondial găsim chinezii de la Cosco Shipping, care au mutat 109,8 milioane TEU (+ 199,2%) în deceniul respectiv. Maersk se află pe poziția a treia, cu 84,2 milioane TEU (+ 48%), MSC pe locul al șaselea, cu 50,8 milioane TEU (+ 209,8%) și Cma Cgm pe poziția a opta, cu 26,1 milioane TEU (+ 125%).

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare