Anul 2023 a fost o cursă în care operatorii liniilor maritime principale şi-au disputat supremaţia pe fondul unei pieţe dificile, remarcă Alphaliner. Mediterranean Shipping Company (MSC), care a preluat conducerea de la Maersk, devenind cel mai mare transportator de containere din lume în ianuarie 2022, şi-a mărit avansul în 2023 cu 1,12 milioane TEU.
MSC operează acum nave cu o capacitate totală de 5,61 milioane TEU și și-a consolidat poziția de frunte cu registrul său masiv de comenzi de 122 de nave de 1,47 milioane TEU și achiziții second-hand. Între timp, Maersk, fiind mai pasiv în comenzile de construcție nouă, ar putea pierde în câţiva ani chiar și locul al doilea în fața CMA CGM, care a fost mai agresivă în construirea de noi nave.
Maersk, care are o capacitate în serviciu de peste 4,11 milioane TEU, are un carnet de comenzi destul de modest, de 37 de nave de 458.000 TEU.
CMA CGM, care și-a crescut flota cu 5,5% în 2023, are comenzi de aproape 1,2 milioane TEU.