Deși 80% din mărfuri sunt transportate rutier în Ungaria, cele mai recente analize ale G7.hu relevă că multe autostrăzi şi drumuri expres din statul vecin sunt folosite la mai puţin de 10% din capacitate, deci investiţiile au fost lipsite de rentabilitate.

În deceniul dintre 2010 și 2020, Ungaria a cheltuit aproape 1 miliard de euro – inclusiv fonduri UE – pentru construirea de noi autostrăzi, care sunt acum utilizate în medie la chiar mai puțin de 10% din capacitatea lor maximă. Chiar și 2,4 miliarde de euro au fost băgați în autostrăzi care se folosesc acum la mai puțin de 20% din capacitate, în ciuda faptului că 70 – 80% din totalul transportului de mărfuri din Ungaria, care era încă efectuat pe calea ferată în anii 1990, a fost acum transferat pe drum.

Ungaria are în prezent 1.723 km de autostrăzi și drumuri expres – chiar peste Polonia, Elveția, Danemarca și Norvegia – din care aproape 700 km sunt atât de subutilizați, încât construcția lor a fost fie inutilă, fie prematură. Iar pandemia de Covid nu poate fi invocată drept cauză, pentru că Eurostat spune clar că aceasta a dus la o scădere a traficului rutier de doar 10%. Mai degrabă, potrivit G7.hu, situaţia se datorează unei ambiţii a guvernului maghiar, care şi-a dorit să lege toate capitalele regionale de autostrăzi – indiferent de rentabilitate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut