Pandemia a favorizat piața de vopsele de lux, aducând o creștere de 30% a cererii în 2022, comparativ cu 2021. În acest context, Murali Store, unic importator al vopselelor premium Benjamin Moore în România, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro în 2022, în creștere cu 10% față de anul anterior. Pentru 2023, compania estimează că va depăși cifra de 3 milioane de euro, din care aproape jumătate va fi generată de produsele brandului american Benjamin Moore. 

Murali Store, afacere fondată în Timișoara de familia Boie și Dobriceanu, a preluat licența de distribuire a vopselelor premium Benjamin Moore în ianuarie 2022, fiind unic distribuitor al acestor produse în România. În perioada ianuarie 2022-mai 2023, produsele Benjamin Moore au generat aproximativ 1 milion de euro din veniturile totale ale companiei. „Semnarea contractului cu Benjamin Moore SUA a fost o provocare în sine, dar cel mai provocator a fost să redefinim standardele pieței de desfacere pentru că, în ceea ce privește produsele exclusiviste, piața românească este una tânără, cu un comportament de consum îndreptat spre un raport calitate-preț disproporționat. Însă, în ultimul an, piața a început să fie mai deschisă și mai orientată spre calitatea produselor pentru proiectele de amenajare a locuinței, ceea ce a dus la o creștere accelerată a interesului pentru vopsele exclusiviste. Astfel, în prima jumătate din 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, cererea pentru vopselele premium Benjamin Moore a crescut cu 50%”, declară Adriana Dobriceanu, co-fondator și CEO Murali Store.

Vopselele Benjamin Moore sunt preferate în general pentru amenajarea apartamentelor de lux, a caselor sau a showroom-urilor, comanda medie fiind de 2.000 euro. Printre cele mai căutate produse se numără vopselele Aura, Regal, Scuff-X, Ceiling Paint și Ultra Spec.

De altfel, potrivit Murali Store, perioada pandemiei a favorizat piața de amenajări interioare, în special segmentul de produse de lux, tendință care se accentuează. Astfel, în ultimul an, cererea pentru vopselele premium a crescut cu 30% față de 2021, crescând totodată și valoarea proiectelor de aplicare a acestor vopsele. Cel mai mare interes pentru vopsele premium se manifestă în marile orașe precum București, Timișoara, Cluj, Iași și Constanţa. „Evenimentele din ultimii ani, respectiv cele din contextul actual, își lasă amprenta și asupra pieței de amenajări, pentru că inevitabil vorbim despre producători care se confruntă cu lipsa materiilor prime, vorbim despre întârzieri în termenele de livrare sau despre produse indisponibile. De asemenea, prețurile au crescut și în zona de vopsele și finisaje, față de începutul lui 2022, şi, cu toate acestea, previziunile legate de amenajările interioare de lux sunt optimiste. Astfel că, în 2023, ne așteptăm la o creștere de până la 30% pe acest segment, piața de amenajări interioare de lux fiind stabilă și, în ciuda inflației, în continuă dezvoltare și creștere”, adaugă Adriana Dobriceanu.

Totodată, reprezentanții Murali Store estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 22%, la peste 3 milioane de euro, pentru 2023, cea mai mare parte din afaceri fiind generată de proiecte de amenajare pe segmentul B2C.

În ultimul an a crescut cererea și din partea segmentului de business, în special din HoReCa. „Fiind o deschidere tot mai mare față de produse exclusiviste și concepte unice de amenajare, dar și o tendință tot mai pronunțată din partea românilor de a apela la specialiști în a-și transforma casele în adevărate opere de artă, am decis să investim în extinderea business-ului, urmând să deschidem cel mai mare showroom de pe piața de profil din România în această vară, fiind al doilea după cel din Timișoara. De asemenea, continuăm consolidarea business-ului la nivelul întregii țări, prin parteneriatele cu distribuitori în Cluj, Iași, Galați, Vâlcea, Bacău, Sibiu, Baia Mare, Brașov și Constanța, vizând extinderea rețelei de distribuitori. Suntem foarte optimiști față de felul în care se prezintă viitorul, atât pentru business-ul Murali Store, cât și pentru industria designului interior în România”, conchide Adriana Dobriceanu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut