În terminalul de containere Mct al portului calabrez Gioia Tauro sunt blocate aproximativ 600 de containere care ar fi trebuit încărcate pentru Ucraina – ţară ale cărei porturi sunt închise din cauza invaziei rusești. Cel mai probabil, aceste containere ar fi trebuit încărcate pe nava container MSC Shirley, care operează către portul ucrainean Chornomorsk, cu ieşire la Marea Neagră, la mică distanță de Odesa. Nava a ajuns în portul din Calabria în noaptea 24/25 februarie, venind din portul turc Asyaport, iar acolo a rămas ancorată. Înainte de război, portul Gioia Tauro avea o legătură săptămânală cu porturile ucrainene.

Într-o notă publicată pe 24 februarie, MSC informase clienții că a încetat nu numai serviciile către și dinspre Ucraina, ci și rezervările. Portcontainerul MSC, Jessenia R, care naviga spre Odesa a fost deviat și se află în prezent acostat în portul Constanța, unde a sosit în după-amiaza zilei de 24 februarie, din Asyaport. MSC adaugă că implementează modificări operaționale pentru a utiliza celelalte porturi de la Marea Neagră, iar Constanța ar putea fi unul dintre ele.

În ceea ce privește containerele care urmează să fie încărcate pentru Ucraina, MSC declară că „examinează modul de gestionare optim a mărfurilor în tranzit către Ucraina, care se află în prezent în porturile Mării Negre și ale Mediteranei. Clienților le vom comunica direct toate detaliile relevante și vom încerca să gestionăm cu grijă transporturile de mărfuri frigorifice și congelate. Zonele de depozitare din huburile regiunii sunt deja foarte pline și ne așteptăm ca impactul situației din Ucraina să prezinte noi provocări, pe lângă perturbările actuale din lanțul global de aprovizionare”. În numai 24 de ore, porturile ucrainene și apele lor s-au golit de multe nave. Singura navă portcontainer care apare ancorată la Odesa este Joseph Schulte a companiei chineze Cosco, care are o capacitate de 9.400 TEU, angajată în serviciul dintre Asia și Marea Neagră. Operatorul german Hhla a anunțat închiderea terminalului de containere care operează în portul ucrainean.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut