Producătorul de materiale plastice Kem One îşi transportă singur materiile prime și intermediare pe râul Rhône, între cele două fabrici franceze din Fos-sur-Mer / Lavéra (pe malul Mediteranei) şi Saint-Fons, lângă Lyon. În prezent, folosește două bărci Samoen și Passaat, construite în 1980 și 1982, propulsate de un motor diesel, dar a comandat două unități hibrid diesel-electrice de la șantierul naval olandez Teamco Shipyard, care vor intra în funcțiune în 2023. Investiția planificată este de douăzeci de milioane de euro. Cele două nave diesel nu vor fi scoase din funcțiune, dar vor transporta clorură de vinil pe Rhône, pentru a acoperi aproape toate nevoile din uzinele de PVC din Saint-Fons și Balan.

Kem One declară că nava hibridă diesel-electrică va folosi trei generatoare și va permite companiei să scadă consumul de motorină cu până la 35% și, prin urmare, emisiile de CO2 cu până la 20.000 de tone pe an. În plus, această soluție poate facilita trecerea la surse de energie, cum ar fi biocombustibili și electricitate, fără a schimba sistemul de propulsie. De fapt, noile bărci îşi vor putea încărca bateriile prin rețeaua electrică de pe chei în timpul încărcării și descărcării mărfurilor, reducând sau eliminând pe cât posibil utilizarea combustibilului diesel.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut