De la 1 noiembrie 2022, o parte dintre containerele care se deplasează între terminalele din portul Hamburg vor călători pe nave portcontainere mici în loc de vehicule industriale. Autoritatea Portuară consideră că mişcarea are ca avantaj „uşurarea infrastructurii portuare datorită reducerii numărului de călătorii cu camioanele între terminale, timpi de aşteptare mai scurţi la terminale şi scăderea emisiilor de CO2”. Compania daneză de transport maritim Unifeeder va demara această activitate, dezvoltând împreună cu două companii de software o procedură digitală pentru gestionarea acestui trafic, inclusiv operațiunile vamale.

În 2021, în portul german au călătorit 3,3 milioane de TEU, mai ales în contextul transbordării containerelor de la navele mari intercontinentale către cele de tip feeder. „Pentru aceste transbordări de containere, vedem un potențial ridicat de trecere de la şosea la apă utilizând capacitatea de transport existentă”, explică Florian Pein, Director Unifeeder pentru Europa de Vest și Centrală, „Ca cel mai mare transportator de transbordare din Europa de Nord, numărăm până la 85 de escale săptămânale în Hamburg și, prin urmare, putem oferi resurse suficiente pentru a transporta containere suplimentare în port.”

Serviciul Unifeeder include transferul de containere între terminalele Hhla Cta, Ctt și Ctb și Eurogate, cu perspectiva de a deservi şi Süd-West în viitorul apropiat. Compania intenționează să transfere aproximativ jumătate din operațiunile de transbordare desfășurate în prezent cu vehicule industriale către nave și această tranziție ar trebui să evite și penuria de șoferi.

Un element cheie pentru implementarea transportului interior este digitalizarea proceselor, dezvoltată de companiile germane Dakosy și Dihla. Principala provocare a vizat procedurile vamale. „În mod normal, o procedură vamală de export trebuie să fie inițiată de îndată ce un container este încărcat pe o navă feeder”, explică Franz Schwanke, manager de proiect la Dakosy. „În colaborare cu biroul vamal, am creat o integrare atât în platforma de import, cât şi de export.”

Printr-o procedură electronică, transportatorul feeder informează administrația vamală despre intenția sa de a efectua transbordarea printr-o navă portcontainer tip feeder. Apoi, schimbarea depozitarului este activată printr-un proces automat fără a începe o procedură de export. Platforma notifică și terminalele de plecare și de destinație despre transbordare, furnizându-le mesaje de stare pe parcursul călătoriei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut