În ultima perioadă s-au înmulţit amenzile din Suedia pentru încălcări ale reglementărilor stabilite prin Pachetul de Mobilitate. În numai câteva zile, potrivit 40ton.net, s-au înregistrat cazuri legate de lipsa unei pauze de patru zile de la cabotaj, nereguli ale detasării şoferilor sau lipsa unei intrări la trecerea frontierei. Și, deși în multe cazuri ar putea fi rezultatul unor încălcări clare, există şi situaţii în care o mică greșeală poate aduce o cheltuială uriașă transportatorului, după cum o arată exemplul companiei poloneze de transport Imex Logistics, care și-a făcut cunoscută situația pe LinkedIn.

În cadrul unui control în Suedia, care a vizat detaşarea şi cabotajul, transportatorul polonez era convins că a îndeplinit toate formalitățile cerute în documentele prezentate de șofer, având inclusiv foaie de parcurs cu detaliile companiei și confirmarea de înscriere în sistemul IMI al UE. Cu toate acestea, poliția suedeză a găsit două erori în documente: prima era o greșeală tipografică în numărul de înmatriculare al mașinii, în delegație, în timp ce a doua a fost lipsa ștampilei companiei pe foaia de parcurs.

În acest caz, poliția suedeză a tratat transportatorul polonez ca pe o companie care a operat într-un mod complet greșit. O eroare la numărul de înmatriculare a fost echivalată cu o lipsă completă a delegației, în timp ce lipsa ștampilei de pe scrisoarea de parcurs a fost considerată ca o lipsă a documentului solicitat. Drept urmare, a aplicat două penalități în valoare maximă de 26.000 de zloți fiecare (aproape 5.000 de euro, fiecare). Însă, după discuțiile companiei cu poliția, a fost evitată pedeapsa pentru lipsa ștampilei, iar transportatorul a trebuit să accepte cealaltă penalizare, pentru a i se debloca roata vehiculului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut