Nestlé România a raportat că, în primul semestru al anului, a înregistrat o creştere organică de 19,2%, care provine de la toate cele 10 categorii din portofoliu. La nivel global, Nestlé a raportat o creştere a vânzărilor cu 1,6%, în primele şase luni, la 46,3 miliarde CHF (peste 48 de miliarde de euro), după un impact negativ al schimbului valutar (cu 6,7%) şi al achiziţiilor nete (cu 0,4%). Creşterea organică a atins 8,7%, iar pentru întreg 2023 se preconizează o creştere organică de 7-8%.
„Nestlé România a încheiat primele 6 luni ale anului cu o creștere organică de 19,2%, care provine de la toate cele 10 categorii. În această perioadă, am donat 34 t de produse în valoare de peste 200.000 de euro către Banca pentru Alimente și am colaborat cu 34 de ONG-uri și asociații studențești. De asemenea, ne-am continuat parteneratul cu Junior Achievement și proiectele educaționale în școli, cu participarea a peste 80.000 de elevi”, a declarat Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
În zona Europa, Nestlé a înregistrat o creștere organică de 8,9%. Vânzările raportate au crescut cu 2%, ajungând la 9,5 miliarde CHF (9,9 mld euro). Creşterea în această zonă a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor în e-commerce şi un impuls continuu în canalele out-of-home. Creşteri ale cotei de piaţă au fost înregistrate la hrana pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari. Nestlé Professional a înregistrat o creștere de două cifre. Cafeaua a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o evoluție deosebită pentru cafeaua solubilă Nescafé și produsele Starbucks.
Mark Schneider, CEO Nestlé, a comentat: „Ne-am urmărit prioritățile strategice în mod disciplinat și cu mare atenție, într-un mediu de consum care evoluează rapid. Pe baza performanței bune din prima jumătate a anului, ne îmbunătățim perspectivele de creștere organică a vânzărilor pentru 2023. Consumul la domiciliu s-a normalizat în perioada post-Covid, eliminându-se un obstacol în dezvoltarea unora dintre categoriile noastre. Canalele out-of-home continuă să crească. Pentru restul anului, suntem încrezători că vom oferi o combinație de volum și portofoliu care să continue trendul pozitiv, o îmbunătățire a marjei brute și o creștere semnificativă a investițiilor de marketing. În combinație cu gestionarea și optimizarea continuă a portofoliului, precum și implementarea continuă a inițiativelor de sustenabilitate, suntem bine poziționați pentru a crește și a genera valoare pentru părțile interesate.”