Gigantul retailer online, care a ajuns din urmă Walmart în ceea ce privește vânzările în America de Nord, a raportat creşteri consistente şi în 2020, dar şi în primul trimestru al lui 2021. Sectorul de e-commerce a înregistrat o explozie, astfel încât, atât diviziile din America de Nord, cât şi cele internaţionale, câștigă acum bani buni.

În America de Nord, profiturile au crescut cu 18 miliarde de dolari, până la 64,4 miliarde de dolari, în timp ce veniturile din exploatare s-au dublat la 3,5 miliarde de dolari. Chiar și afacerea internațională, care se desfășoară în principalele piețe dezvoltate, dar mai ales în Germania, Marea Britanie și Japonia, și-a crescut veniturile cu 50% față de anul anterior, până la 64,3 miliarde USD, oferind în același timp un profit de 1,3 miliarde USD, spre deosebire de pierderile de 398 de milioane de dolari în primul trimestru al lui 2020.

Defalcarea din punct de vedere al activității în cadrul grupului, arată o creștere a vânzărilor magazinelor online cu 44%, în timp ce vânzările prin terţi au crescut cu 55%. Comparativ cu aceasta, creșterea veniturilor Amazon Web Services (AWS) a fost relativ modestă, cu 32%. Costurile cu logistica au scăzut ușor, de la 15,3% în primul trimestru al lui 2020 la 15,2% în  trimestrul similar din 2021, sau, altfel spus, Amazon a cheltuit 5 miliarde de dolari în plus pentru logistica de diferite tipuri în primele trei luni.

Deşi Amazon Prime include o mulțime de produse media non-fizice, cifrele indică o creștere a vânzărilor de bunuri fizice de cel puțin 40%, ceea ce reprezintă un stimul major pentru sectorul logistic din SUA.

Traiectoria pe termen mediu a creșterii comerțului cu amănuntul în SUA și în alte părți este dificil de estimat, deoarece pe măsură ce țara se deschide, îşi va reveni și vânzarea convențională. Cu toate acestea, cererea consumatorilor din SUA este foarte puternică și captează întreaga capacitate a sectorului logistic pentru a face față. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut