Hotărârea emisă de Curtea Europeană de Justiție la 28 octombrie 2020 a stabilit că taxa impusă de Germania vehiculelor industriale (Maut) trebuie recalculată deoarece partea legată de costurile infrastructurii este excesivă şi nejustificată, în timp ce partea referitoare la poluare şi clasa de emisii este prea mică. Această hotărâre produce două efecte: primul este redefinirea tarifelor, care se va aplica de la 1 octombrie 2021 și al doilea este rambursarea parțială a sumei plătite de la 28 octombrie 2020 (data sentinței) până la 30 septembrie 2021.

Tabelul de taxare în vigoare de la 1 octombrie (în limba germană) se găseşte în format PDF la această adresă. Pentru a obține rambursări retroactive, trebuie trimisă o cerere specifică, suma depinzând de masa totală a vehiculului, conform următoarei scheme: de la 7,5 la 11,99 tone: 1,5 eurocenți pe km; de la 12 la 18 tone: 0,3 cenți pe km; peste 18 tone până la trei axe 0,5 cenți pe km; peste 18 tone cu patru sau mai multe osii: 0,5 cenți pe km.

Toll Collect subliniază că, „pentru a putea fi luate în considerare toate călătoriile, clienții sunt sfătuiți să solicite rambursarea numai atunci când toate biletele de taxare sau documentele de facturare sunt disponibile pentru această perioadă, adică după 1 octombrie 2021“. Cererile pot fi depuse până la sfârșitul anului 2023. Metodele pentru a face acest lucru vor fi publicate în curând pe site-ul web al Oficiului Federal pentru Transportul de Marfă (BAG).

Comunicatul Toll Collect se încheie specificând că, „pentru a include toate călătoriile până la 30 septembrie 2021 în calcul, sunt necesare toate chitanțele până la această dată. Deoarece nu există niciun precedent, procesarea poate avea loc numai după intrarea în vigoare a legii la 1 octombrie 2021. De atunci încolo, rambursările pot dura ceva timp. Prin urmare, Oficiul Federal de Marfă cere răbdare. Prelucrarea este gratuită“.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare